Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under april 2007

Av Denise - 30 april 2007 20:06

Haha idag, alldeles nyss när jag skulle förbi affären efter jobbet så hände det här -

Jag bestämde mig för att göra slut på rädslan att parkera inför folk (jag är sämst på att parkera, men jag har övat).

Så jag svänger mot första lediga och den blir perfa, men bestämmer mig för att inte parkera så långt ifrån betongsuggan, så jag åker lite närmre och BOINK så anfaller betongsuggan mig. Och jag ser i ögonvrån hur hela parkeringens ögon vänder sig mot mig.

Jag går ut, slänger ett öga på bilen för att se om det vart någon skada, (vilket jag ändå inte hade kunnat se eftersom jag tittade på FEL sida, haha).


Sen när jag snabbt och smidigt ska bege mig från parkeringen så har min termometer lossnat och jag mosar den med dörren, det flyger grejor överallt.


Haha, så kan det gå :P

Av Denise - 29 april 2007 18:02

Var och besökte Bobbys grav idag, och stenarna var flyttade igen. Andra gången det händer. Jag vet inte vem/vad det är som gör det. Men det känns tungt.

Första gången var i höstas, när jag hade planterat ljung där på hans födelsedag. Ljungen var borta och stenarna var i oordning.

Har sen dess inte vågat lägga blommor där för att det inte ska synas att det är en grav, och det känns ju väldigt tråkigt. Så nu ligger det bara en stor platt sten och några små runt om, men ändå har någon/något varit där.

Mamma säger att det kan vara djur, men det bökar inga vildsvin där och det finns inga spår annat än att stenarna flyttas.


Jag hoppas bara att det inte är någon människa som gör så, måste vara en hjärlös sådan.

Ångrar såhär i efterhand att jag inte valde ett annat ställe eller lät han kremeras, men nu ligger han där han ligger och jag kan inte göra så mycket åt det. Fast egentligen så är det inte Bobby som ligger där, han har ju flugit iväg.

Och svårare blir det när jag tänker på de andra marsvinen. Jag vill ju att de ska återförenas med Bobby när deras tid är inne. Men samtidigt vill jag inte att de ska begravas så oskyddat. Men eftersom Bobby är i himlen så träffas de ändå? Ska jag kremera de andra, men då saknas ju Bobbys urna? 


Svåra frågor som man aldrig blir riktigt klok på. Döden är svår.

Av Denise - 26 april 2007 11:21

Snart har Ivaldes hormoner försvunnit och jag ska försöka att sätta ihop honom med Braveheart inom kort, det skulle ju vara den absolut bästa lösningen. En sak är iaf säker, Ivalde har förändrats, positivt! Han får då och då hälsa på de andra grisarna genom gallret och tidigare när han gjorde det så blev han helt tokig. Hackade tänder och bet hej vilt!

Nu nosar han försiktigt och kuttrar :) Sötnos!

Plan B är att prova med Humlan och Dizel, och plan C är att skaffa honom en egen tjej.


Nu sitter alla grisar och mumsar morötter med blast. Jag vet inte vad det heter, men ibland har morötterna en grön toffs på sig, vilket marsvinen uppskattar :)


Och Rättvik blir av! :D Ska bli jättekul och jag har anmält Humlan och Sahrami, hoppas att Sahrami får sitt tredje silver :)


Nu ska jag kila till köket och öppna mina Traderavinster :) Jag är en Traderamissbrukare ;)


Hej då, ha det fint i solen!

Av Denise - 19 april 2007 11:17

Den här veckan har varit hektisk. Mycket att göra på jobbet som leder till övertid och hela måndagen var jag på kurs i Danderyd, eftersom jag är utvald till datoransvarig, jag ska lära ut ett program till alla anställda där vi ska dokumentera alla brukare. Det är kul med en extra uppgift, men det leder ju automatiskt till att det blir mer att göra :P


Igår slutade jag redan kl 12.00 och tog bilen till Granngården och köpte hö och spån. Och även fast jag bara ville slappa när jag kom hem så städade jag alla fyra burar på ett kick. Skönt!

Jag har med 99% säkerhet fått semester när vi ska till Rättvik, min chef måste bara kolla så att ingen har tagit långsemester eller liknande, men det har jag svårt att tro. Det skulle vara jättekul att komma iväg dit, som en semester med marsvinstema :) haha!


Det är riktigt skrämmande hur folk kör egentligen, det finns nog inte en bil som inte har kört om mig, alla kör 130km/h oavsett var det är. Och folk tutar på mig hela tiden, och jag undrar - Vad är det för fel på folk som tutar på en bilist som håller hastigheten? Någonstans har det gått fel. Igår blev jag även tutad på när jag stannade vid en stopplikt, bilen bakom hade tydligen inte tid att stanna. Det är inte konstigt att det händer olyckor på väg 73, se över hur ni kör istället! Jag kommer iaf att fortsätta att vara en bra bilist.


Nu ska jag åka till centrum och shoppa, såhär på min lediga dag!

Av Denise - 15 april 2007 17:31

Idag har marsvinen varit ute en liten stund i uteburarna och fått smaka på vårgräset. Jättemysigt tyckte dom!

I en av burarna, hos Humlan och Dizel ställde jag ner tältet som jag köpte i vintras, med tillhörnade tältpinnar. När marsvinen sedan hade gått inomhus gick min hund, Oliver, fram till tältet och skulle kolla om det fanns något marsvin däri. Dock fastnade tältet runt huvudet på honom och han gick omkring med det på sig, det såg skoj ut!
Hela dagen har varit härlig, vi har hållt på och pysslat på tomten, klippt buskar och träd, hämtat staket och planterat lökar och blommor.

Jag har även legat och solat lite, och bländat omgivningen med mitt bleka skinn, haha :)


Nu håller vi på att grilla och det är verkligen sommar idag!

Av Denise - 5 april 2007 16:31

Jag har jobbat hela veckan + 10 timmar extra med förkylning och ser nu verkligen fram emot att vara ledig imorgon! Då ska jag städa burar och plantera om mina blommor. Jag börjar bli frisk och jag är glad att jag orkade ta mig till jobbet hela veckan. Dessutom har barnen påsklov så det är mycket att göra nu.Efter jobbet åkte jag och hämtade ut mitt paket med ett överkast i mocca som jag har beställt. Det blev verkligen jättefint i mitt rum och jag känner att jag trivs. Har under det senaste halvåret investerat mycket där, så det är roligt att det ger resultat.Nu är det bara två saker jag vill ändra på. Den första är gardinstången, fästena ska flyttas ut så att fönstret blir bredare och större.Och sen vill jag köpa en matta, en beige eller ljusgrön, luddig/hårig, men jag vet inte hur jag ska få till det eftersom marsvinen sprätter så mycket spån på golvet, så det kommer att bli svårstädat. Funderar att sätta plexiglas på burskåpet som sprättskydd. :)Nu faller det några droppar regn från himlen och det är det härligt att vara hemma.

Av Denise - 1 april 2007 13:11

Nu har alla marsvin fått prova sovsäcken som jag köpte från Marsvinshjälpen igår, och de verkligen älskar den! Jag måste ju köpa fler nu, så att alla får en varsinn :P

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards