Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under augusti 2008

Av Denise - 31 augusti 2008 18:37

Jag tycker att det här marsvinet är SÅ SÖTT! Jag ler varje gång jag ser bilden :) Hon heter Prima-Ballerina och är från Mosaiques. Hon får mig att föra tankarna mot vitt.

Av Denise - 31 augusti 2008 16:41

Idag åkte jag till Länna för att lämna tillbaka min dammsugare. Min kompis Therese följde med och vi körde vilse, VILSE TILL LÄNNA? Där går faktiskt gränsen...

"Tyvärr" så hade dom ingen ny dammsugare, så jag fick pengarna tillbaka. Och tur var väl det, för den gamla sög, och då menar jag inte på dammsugarvis. Man fick nästan lägga i dammet i röret och skaka.


Ska snart hem till mamma och se om vi kan byta kontakten på min "nya".


Av Denise - 30 augusti 2008 15:43

Min fina, gröna dammsugare gick sönder i veckan, inga problem tänkte jag, garantin har ju inte gått ut. Hämtade mammas gamla dammsugare (som är relativt ny och välfungerande på alla sätt och vis).

Efter burstädning och blomplantering längtade jag verkligen efter att få ta fram dammsugaren, men... sladden passar inte i kontakten..?! Det är liksom små plastgrejor i kontakten medan sladden (eller sladdkontakten?) är helt rund. Hur kan detta vara möjligt? Trodde alla elprylar passade i alla kontakter, så länge man inte bor i ett litet torp typ från 1800-talet?! Där fick jag!

Så nu har jag sopat hela lägenheten, morrandes...


Av Denise - 26 augusti 2008 21:27

 

Nu har jag satt ihop de nya paren, Braveheart + Bregott och Ivalde + Tara och allt har gått bra!


Det gör mig lycklig ända in själen att se Braveheart så glad över en kompis. Braveheart hade fullt upp med att uppvakta Bregott så att han tillslut somnade av utmattning i tunneln.


Lilla tuffingen Tara styr och ställer redan i buren, men nu ligger hon och sover med Ivalde i huset.


Nu är alla två och två och det känns riktigt bra!

Av Denise - 26 augusti 2008 20:53

Jag har alltid ogillat mitt sovrum, det har varit omysigt och opersonligt. Väggen bakom sängen gjorde det inte direkt bättre, den tomma väggen... Jag har länge funderat på olika lösningar, en stoooor tavla, flera små, tyg på ram osv... men inget har kännts helt rätt, tills förra veckan när jag fick en lysande idé.

Så idag har jag målat ett träd och satt upp en ram (som jag ska måla ett liknande träd i som motiv).

Här är resultatet -

Jag tycker att det blev jättebra!


 


Av Denise - 24 augusti 2008 12:06

Jag svarade på en annons igår ang medryttare och fick svar idag, jihoo!

Hästen är ett ardennersto vid namn Isa, jättesöt och rasen passar mig perfekt eftersom jag vill ut i skogen. Snart blir det provriding :) *GLAD*

Av Denise - 23 augusti 2008 20:13

Vi har en promenadväg som vi ofta går på jobbet, kyrksvängen heter den och precis som det låter går den förbi en kyrka, och vid den ligger en liten hästby. Varje gång jag går där väcks minnena till liv, och samma tanke återkommer och har gjort det i snart två år -

Jag VILL börja rida igen!


Varför väcks minnena just där? Jo för att jag ser över de stora fälten och tänker tillbaka på den tiden då jag galopperade där barbacka på min dåvarande medryttarhäst, en stor nordsvensk, Ruter. Det var där jag spenderade alla lediga dagar från är jag var 15-18 år.


Nu har jag tagit tag i saken som jag så länge har tänkt på, så det är bara att hoppas på att någon svarar på min annons så att jag kan damma av ridkläderna :)

Av Denise - 21 augusti 2008 16:57

Ja visst, nu har Bregott lärt sig att rymma från sin hage som hon går i på golvet. Igår hoppade hon över med hjälp av huset, ställde huset i mitten av hagen men hon kom över ändå. Nu är Bregott utan hus och hon var kvar när jag var tillbaka från jobbet.

Igår kväll när jag tog ur huset gick hon länge för att försöka klura ut en ny rymmningsväg... Hur bra detta är för hennes stygn mm vet jag inte, men hon är lite svullen precis vid stygnen, men jag vet ju inte om det har varit så hela tiden. Hon verkar inte ha ont iaf. 

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards