Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under mars 2009

...

Av Denise - 30 mars 2009 18:05

Nu har jag skrivit ett inlägg fem gånger och det försvinner varje gång när jag ska skriva den sista raden....


Orkar inte skriva om allt igen, men kan lämna en kort rapport om att Humlan äter, håller vikten och bajsar! Idag har hon gått på baytril en vecka. Hon låter lite till och från.


hej då, dumma bloggagratis!

Av Denise - 27 mars 2009 12:07

Förra månadens extraarbete gav resultat, men av erfarenhet vet jag att alla kronor som kommer in ska ut på ett eller annat sätt. Tex på veterinärbesök, Humlan har nu fått en tid på torsdag nästa vecka för en återkontroll, hoppas, hoppas att allt vad lunginflammation heter är borta då!


Går även och nojar mig för de andra marsvinen, varför sover Bregott så mycket? Vem nös igår? osv...

Vill bara att allt ska vara som vanligt, jag vill  även bada Dizel och sätta tillbaks honom till Humlan, han blir så "äcklig" av att gå på handdukar.

.... mooooot arbetet!



Av Denise - 26 mars 2009 19:35

Idag har Humlan ätit knäckebröd, gräs, blomkålsblast, pellets och gräs igen, duktig tjej! Hö vet jag inte, men hon sitter bland höet ibland och tuggar, men tar hon stråna?

Hon bajsade också, men ljusa kluttar, vad betyder det? Har för mig att det betyder näringsbrist men jag kan ha fel?


Gräs är fortfarande en stor favorit, så jag plockar och plockar så gott det går!


Andningen är lite bättre!



Humlan och Dizel campar.

Av Denise - 25 mars 2009 17:53

...som hejar på Humlan!


Plockade gräs i stallet idag som hon glatt tuggade i sig och igår fick hon första dosen med Baytril.

Planterade havregräs i förrigår, (att jag inte tänkt på det tidigare), och det har aldriiiiiiig växt långsammare än nu :( Väx väx!

Av Denise - 24 mars 2009 20:58

Ringde till M i morse och vi tog beslutet att byta tillbaka till Bayril och börja stödmata Humlan. Jag ska höra av mig om 4-5 dagar och meddela Humlans tillstånd.


Det känns så otroligt bra att jag har en veterinär som till 100% kämpar för Humlan. Sålänge du har livsgnistan kvar gumman kommer vi att kämpa för dig, hoppas du vet det!

Av Denise - 23 mars 2009 21:19

Humlan har börjat "låta" igen, inte så illa som tidigare, men just nu känns det så hopplöst. Någon vidare aptit har hon inte heller (vad jag kan se), jag erbjuder henne grönsak efter grönsak, hon tar några tuggor sen duger den inte längre...


Jag har upptäckt en till knöl också, på skulderbladet... :´(



När tar det slut?

Av Denise - 21 mars 2009 20:42

Ganska så nyss hemkommen från en mycket trevlig utställning med fint väder (vi var visserligen inomhus men det gör så mycket ändå!) i Kallhäll. Var tvungen att åka till Ica och handla spenat åt Humlan som så glatt åt upp den.


Dagens resultat -

Tara - 92p, 1/7, silver (GULDPET!), BIS PET 6.

Sahrami - 91p, 1/4, silver, BIS PET 7.

Bregott - 90p, 1/2.

Jag är mycket nöjd med resultaten!


Psst, i maj kommer en urgullig liten magpiebäbis att flytta hit från Gisela, kolla in hennes blogg där finns det bilder!

Det är riktigt roligt att höra att man är en bra marsvinsköpare, smickrande! Tack :)


Av Denise - 20 mars 2009 12:21

Inte riktigt, men ändå! Det här inlägget blir troligtvis det sista jag skriver innan.

Har badat och fixat med alla som ska med hela förmiddagen och ska straxt åka till jobbet, slutar 21 och då hem och packa och fixa transporten osv...


Nu känner jag mig laddad för en hel dag i Kallhäll, ska vara där 8.00 på morgonen för att checka in, spännande och lite nervöst, har faktsikt aldrig sett en ohyra förut, men jag vet ju hur det ska se ut iaf så stöter jag på något konstigt så är det bara att fråga.

Petklassprovet känns fortfarande sådär, men det får gå som det går helt enkelt :)


Humlan är betydligt bättre! Nu sitter hon och äter hö för fullt, sköööönt, jag blir fylld av lycka när jag ser henne äta!


Lycka till allihopa som ska till Kallhäll, vi ses där! :)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards