Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under januari 2010

Bloppis-annons
Av Denise - 26 januari 2010 22:07

Så skrek vi till varandra på dagis när vi lekte affär i sandlådan, en fröken (aningen opedagogisk) talade då om för oss att ingen vettig människa säger så på riktigt.


Så, kom och kööööp!

Jag har sjukt(!!) många akvarieväxter till salu av sorten Hygrophila, en snabbväxande och lättskött växt som bildar många gömställen för fiskarna. Eftersom de tar upp näringen från vattnet och inte från bottnen är de utmärka för att hålla alger borta då dom tar näringen från algerna.

Växterna är ca 5-15cm höga.

Djur & tillbehör, Säljes - Nynäshamn (Stockholms län)
Pris:    7:-
 
Av Denise - 24 januari 2010 22:06

Idag var det ett år sedan Braveheart fick vingar och blev en ängel. Ett år är lång tid men ändå så kort, och hur länge ska det göra såhär ont?

Jag saknar Braveheart något så fruktansvärt och tänker på honom varje dag. Och jag tänker på hur allt slutade, fast jag försöker låta bli.


Jag vet att du har det bra min älskade gris, men det är så tomt här utan dig...  


  


  

Av Denise - 19 januari 2010 14:34

Dizel tackar så mycket för alla gratulationer!


Och så har det blivit hög tid för en uppdatering tycker jag!


Humlan har varit bra i magen sedan lång tid tillbaka. Hon är fortfarande tunn men jag har lyckats knäcka nöten. Hon tål inte så många grönsaker, vad detta beror på det vet jag inte, kanske var det ronaxanbehandlingen i höstas som gjorde magen så känslig.

Jag har dokumenterat noga allt hon äter och resultatet av det, efter en grönsak blir hon direkt lös i magen och är det i exakt tre dagar, sedan har det blivit bra av hödiet. Hon gick på en lång hödiet och nu har hon varit bra i magen sedan matte kunde låta bli att ge henne grönt.

Så i dagsläget äter hon hö, oxbowpellets, vitkål och romasallat, det är det enda hon tål. Jag är glad att hon iaf kan äta två sorters grönt.

Nu kämpar jag med att få upp henne i vikt, nu väger hon ca 850g, jag kan inte prova med andra grönsaker eftersom hon absolut inte får bli dålig i magen igen, då försvinner hon.

Humlan är pigg som en lärka, precis som vanligt!

Lungorna då, hon har varit utan behandling i över två månader nu, och hon är inte dålig. Hon låter då och då, men det är borta efter max två dygn.


Du är en riktig kämpe du Humlis! :)

  


Alla andra grisar mår också bra :)

Av Denise - 15 januari 2010 16:17

Igår hade vi kalas här hemma, Dizel fyllde nämligen fem år! För fem år sedan föddes pärlan och det var också vårat första möte, han satt där med sina systrar och mamma alldeles ny och såg ut som ett litet moln :)


    

Baby Dizel


  

Dizel och jag på SM 2006.


  

Dizel på gräsmattan hemma hos mamma.

Av Denise - 6 januari 2010 21:14

Så var ännu en husdjursmässa förbi.


Idag hade jag bara med mig Dizel som ställdes i klippt långhår, han fick 88p av BISdomare 1, och 89p av BISdomare 2 och blev bästa klippta 1. Han kan han :)

Av Denise - 4 januari 2010 21:34

En heldag på Kistamässan har det varit i dag, en rolig, lärorik men något upptagen dag (såklart)!


I början var det riktigt klurigt att få ihop rimliga poäng, men det ordnade till sig och bedömningarna flöt. Alla djur var så otroligt fina och välskötta, allihopa! Kunde hitta lite smuts i örat på någon, och nån förhårdnad här och där. Men vilka kroppar alla hade! Otroligt!

I några klasser var det svårt som tusan att utse en klassvinnare men det gick tillslut, det var ju tvunget liksom.

Finalen var inte direkt enkel heller, alla djur var i toppskick! Men tillslut kom jag överens med mig själv även där.


Mina resultat då -

GP Luneas Sahrami - 91p + silver, 1/2, BIS PET 4!

GP Piggelins Katara - 91p + silver, 1/10(!!), BIS PET 1!  

Amaryllis - 90p, 3/10.


Jag lyckades slutligen byta bort mitt pass på jobbet på onsdag så då kan jag åka till Mässan och kolla, och ställa Dizel i klippt såklart :)


Av Denise - 3 januari 2010 19:40

Nu är jag som gott som klar med förberedelserna inför Kista. Jag ska ställa tre djur för S som är BIS 2, för det är fakstiskt jag själv som är BIS 1 imorgon :D

Ska bli riktigt skoj att få döma en BIS-final!


Nu ska jag packa och kolla igenom djuren en sista gång.


Vi ses imorgon, kör försiktigt! :)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards