Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under maj 2010

Av Denise - 31 maj 2010 19:44

Penny fick inte flytta in till de andra när hon kom hem eftersom hon hade med sig några egna husdjur i form av static. Jag som aldrig har haft det på mina marsvin eller ens sett det förut blev lite fundersam, hur ska jag behandla? Hm...

Jag ser inga direkt på Penny men jag fick ett samtal från de som köpte systern och hon hade, så Penny har väl antagligen också.


Nåja, nu har behandlingen börjat och Penny är jätteduktig att både bada och föna. Om en vecka är det dags för ett till bad och efter det är M (som numer bor 1 mil från mig :D) så snäll att hon hjälper mig att kolla igenom henne eftersom jag inte riktigt vet. Jag vill ju verkligen att de ska vara borta så att de andra inte smittas.


Jag tycker så synd om lilla Penny. Att få bada, bli fönad och blåst på och bo utan kompisar. Men jag säger till henne hela tiden att hon kommer att få tre nya vänner snart, då blir hon glad :)

Av Denise - 30 maj 2010 20:12

I lördags var vi i Brändåsen på utställning. Mycket trevligt!


Sahrami fick 92p i pet och blev placerad som BIS PET 2, tredje utställningen i rad som han blir 2a, kul! :D

Tara blev klassvinnare av sex stycken och fick silver, Amaryllis som var i samma klass kom 4/6 och fick hederspris för "silverkorten räckte inte".


Men tokigast av allt, jag som inte skulle ha fler marsvin. Men plötsligt var hon där, en liten liten flicka, så söt får man bara inte vara.


  


Jag var egentligen sugen på båda flickorna, den svarta har så otroligt rolig crest. Den flyttade till familjen N. Men det blev den till höger, med en crest som ser ut som en mittbena och otroligt fina färger, golden/lilac och vit.

Men vad ska hon heta? Jag tycker att Penny passar henne, men jag har inte riktigt bestämt mig. Någon som har något förslag?

Av Denise - 28 maj 2010 16:27

Hipp hipp hurra för idag fyller Humlan 5 år! Du är en riktig kämpe du Humlan. Humlan var 3,5 när hon blev sjuk, idag är hon helt bra och födelsedagen spenderas på balkongen tillsammans med Dizel med ett grässtrå i mungipan, precis som det ska va! :D


  

Av Denise - 26 maj 2010 22:54

Har enda sedan jag flyttade till min lägenhet velat ha en bänk på balkongen på framsidan. Har tittat lite här och där men inte hittat någon som passar. Tills för ett tag sedan, då fick jag tag på denna.

Sliten, över 30 år gammal, verkade helt rutten. Jag slipade ner den totalt, gammal avskavd färg, lager på lager. Riktigt fin i träet under. På med lite vit fönsterfärg och klippa ut dynor i passande storlek och så vips så fin den blev, på sitt egna vis!

Det gillar jag!


  

Av Denise - 24 maj 2010 21:22

För idag är det Ivaldes födelsedag! Grattis gubben på fyraårsdagen! :D

  

Av Denise - 7 maj 2010 22:44

Jag har ju inte bloggat på länge, men det kommer någon dag, jag lovar!


Den här kvällen skulle jag bara hem och sova efter jobbet eftersom jag börjar 07 imorgon, men så blev det inte, i stället så var jag med om något som är bland det värsta jag vet, påkörd katt på vägen in till mig. Säkert det jäkla pizzabudet som jag mötte straxt innan som kör som idioter...

Stackars kisse, hoppas du har det bra där du är nu! Tänker även på de stackars ägarna som inte har en aning och säkert är orolig över sin vän. Men jag har satt upp lappar om den och skrivit mitt nummer så jag kan ge det tråkiga beskedet.


Påkörda djur borde förbjudas, men hur? (Alternativt stadens pizzabud och alla andra fartdårar och blindstyren som inte ens har vett att stanna efteråt.)


Sov i ro!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards