Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under juni 2010

Av Denise - 29 juni 2010 12:58

    


Lägger bara upp lite bilder här för att kunna visa på veterinären.nu :) 

Av Denise - 24 juni 2010 13:00

Idag ringde jag och bokade tid hos M.

Ivalde har nåt konstigt, han är kastrerad men han ser ut att ha en pungkula?    Vet att jag reagerade på det en gång förut men igår tänkte jag att det är nog bäst att jag kollar upp det om det behövs åtgärdas på nåt vis. Han kastrerades för ca tre år sedan. Det är svullet(?) men han verkar inte ha ont när jag klämmer och känner.


Passar även på att ta med Amaryllis. Domare M upptäckte en knöl, antagligen talgkörtel, på henne i Brändåsen. Men likabra att kolla upp när jag ändå ska till veterinären.


Amaryllis är ju anmäld till SM, och vi ska till veterinären tisdagen efter, men får se om jag tar med henne. Hon är ju så fin :)



Här ligger Ivalde redo för "tjopp, tjopp".

Av Denise - 23 juni 2010 20:52

Här kommer resultatet av min målning. Passade på  att måla hyllan vit som var träfärgad innan. Tavlan på väggen är något så enkelt som tyg från Ikea uppspänt på en skiva. Kostade totalt ca 40:- och kan lätt bytas ut om man skulle tröttna/måla om väggen ;)

(vad tycker ni om det målade eluttaget? Hittils är det bara jag som tyckt att det var fyndigt att måla så :P)

  


Motsvarande vägg har två små tavlor inklädda med samma tyg.

  

  

Av Denise - 21 juni 2010 23:07

Oj oj oj, idag har jag varit ledig. Vaknade 11.30, drog upp rullgardinen och såg att det var molnigt. Åkte till flügger och inhandlade färg.

Jag målade nämligen om mitt sovrum i vintras, från ljuslila/blå till vitt, med tanken att även måla dit en fondvägg/ruta. Idag är "rutan" på plats. Imorgon ska jag måla det sista och kanske hinner jag ta en bild så ni får se hur fint det blev :D

Av Denise - 19 juni 2010 16:47

  

För två år sedan togs den här bilden.


    

Sedan dess har marsvinen samlat på sig en hel del rosetter... Nästan så att dom inte får plats :)


Sahrami har fått totalt 27 silverkort av 32 utställningar, det tycker jag är bra :)

Av Denise - 19 juni 2010 15:44

I morse åkte jag till ösmo för att lämna av Sahrami hos Minna som skulle ta med honom vidare till Linköping. Väl där skulle Maria ta emot och ställa honom åt mig.


Men oj så nervös jag har varit! Kan tänka mig att det är såhär det känns att lämna sitt barn på dagis för första gången. Han var ju i väldigt goda händer, men ändå har jag varit sååååå nervös hela dagen. Tänk om han blir klankad på och jag inte kan försvara min bäbis? Haha inte för att det brukar hända, (att han blir klankad och/eller jag måste försvara), men ändå!


Hur som, vid halv tre tiden ringde Maria och sa att han blivit BIS PET 1! Gissa om jag blev glad! Jättekul! Han hade fått ihop 92p och båda domarna hade gillat honom massor.

Ska räkna ihop alla hans silver han fått under åren, det är nog ett gäng. Han har ju följt med mig på varje utställning jag åkt på sedan han var 2 månader. Förutom en, i Sorunda, där han stukade foten dagen innan...


:D

Av Denise - 17 juni 2010 12:08

På lördag åker Sahrami till Linköping utan mig. Jag lämnar honom hos M i ösmo på morgonen och ställer den andra M ut honom åt mig. TUSEN TACK! :D


Jag har jobbhelg så jag kan inte åka, dock ska såklart Sahrami med! Det är antagligen sista året jag kan ställa honom och målet är att han ska sluta som Bästa Pet 2010 ;D Då gäller det att ligga i :)


  

Av Denise - 15 juni 2010 20:50

Bregott är en trött liten dam som gärna sover, lite överallt. Har jag henne ute på golvet så är det inget konstigt att hon plötsligt lägger sig ner pladask för att sova. Här kommer lite bilder från gårdagens sovstund framför tv:n.


Hon bökade ganska mycket däremellan, vänder sig om osv... för att hitta den absolut skönaste platsen. Hon kom fram till att min mage full med choklad var en bra huvudkudde.


        


  

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards