Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under september 2010

Av Denise - 20 september 2010 14:49

Mister har kommit på att det är jättekul att klättra på gallret på burskåpet, idag var han uppe på tredje våningen och kikade in hos Magie och Amaryllis. Mister har även fått hälsa på Amaryllis och Dizel, det gick jättebra! Marsvinen nyfikna och Mister snäll :)


Nu leker han med min kamera på golvet, varför köpa kattleksaker när lägenheten är full av dom? :)

Av Denise - 18 september 2010 13:14

Nu har provsvaren på Bregotts senaste blodprov kommit, och det är sköldkörteln som är knasig. Det är alltså därför hon är så fruktansvärt smal, endast 600g väger hon nu men är pigg som vanligt. Nu har hon börjat med tabletter och om en månad ska vi tillbaka och se hur det ser ut.


Jag är så glad att vi hittade något, hade känts så hopplöst annars!

Dock väldigt konstigt att hon inte har någon av de andra symptomen... Hm...

Av Denise - 16 september 2010 12:07

Vet ni vad! Jag har ju varit sugen på kisse läääänge nu, nu har jag bestämt mig och redan imorgon flyttar en bäbis hit. Jag ska hämta honom i Uppsala efter jobbet!


http://213.132.112.100/images/68/6806617854.jpg 

Av Denise - 14 september 2010 19:45

Så var NM förbi, mitt första Nordiska jag var med på :D Mycket trevlig tillställning!

För mina marsvin gick det kanonbra! :D

Penny - 91p,    3/16, silverkort, BIS PET JR 5!

Amaryllis - 92p, 1/7, silverkort, BIS PET 4!

Tara - 90p, 5/7.

Sahrami - 92p, 1/3, silverkort, BIS PET 3!


  

Alla priser!

 

Idag har vi varit hos M och E hos Mälaren Smådjursklinik för återbesök. Dizels lungor lät precis som de ska efter lunginflammationen.

Bregott däremot hade gått upp 5g bara :( Vi hittar inget fel på henne. Nu har vi tagit ännu ett blodprov för att se om det kan vara sköldkörteln som är överaktiv, vilket inte riktigt stämmer in på symptomen men vi vet inte vad vi ska göra.

Nu har jag börjat stödmata henne lite med critical care, hon äter bra själv men jag vill hjälpa henne på traven för hon får inte gå ner mer nu. Hon är pigg och glad förutom att hon är så fruktansvärt smal.

Vill passa på att tipsa om en ny version av Critical Care, den är mindre fördelad och superlätt att mata med 1,0ml pipett! Förpackningen är guld/silver istället för den tidigare som är grön/silver.


När vi kom hem från veterinären bestämde jag mig för att flytta om bland marsvinen samt "öppna" den nedersta buren igen som varit stängd sedan Braveheart lämnade oss för ca 1,5 år sedan.

Överst bor nu - Penny, Humlan & Dizel

Under dom bor - Amaryllis & Magie

Under dom bor - Bregott & Sahrami

Och underst bor - Tara & Ivalde (det är alltså bara dom som fått ny kompis, dom har bott ihop förut och samansättningen idag gick jättebra!)


Möblerade även med inredningen som jag vann på NM :)


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards