Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under juni 2012

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.

  

Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från eftermiddagen, han vet exakt vad ljudet av framtagande av assiett kopplat till öppnandet av kylskåpsdörr betyder, TOOOOOONA!


På vägen hem från frisören idag gick jag in på konsum och fram till fiskdisken, jag har aldrig köpt en färsk fisk. "Hej, jag skulle vilja köpa en liten fisk (visar önskad storlek med fingarna), den är till en katt som fyller år".

Med mig hem fick jag en liten strömming som kostade 3,75:- och med rekommendationen av fiskdamen att servera den i badrummet, då han antagligen skulle kasta runt med den. Hon var en kattdam, precis som jag, fast jag är kanske mer än kattjej (hoppas jag).

Jag tog påsen och gick hem. Mister var mycket nyfiken på fiskpaketet. När jag la upp den på ett fat gick han och satte sig på burskåpet och tuggade på en blomma istället?!

Fisken stod orörd i några timmar.

När klockan slog 21:00 var det dags för tonfisk, som jag serverade på samma fat som strömmingen.

Mister sitter nu, 1,47h senare och tittar på fatet med sorgsen blick.


 


Undra om min skatt är nöjd med sin födelsedag?  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards