Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Denise - 18 februari 2010 16:02

Nu är vi hemma efter veterinärbesöket. Tog ut Tara innan vi åkte för att kunna ta med mig urin, och den såg helt normal ut. Tog med mig några ml som analyserades, pyttelite blod i. Urinen kommer att skickas på analys. Tara röntgades även och inga stenar fanns det där. Konsigt när hon kissade så koncentrerat blod igår. Kan hon ha kissat ut en sten..? Glömde fråga...

Nu ska Tara få Bactrim i 10 dagar, om 7 dagar ringer M om provsvaren på urinen.


Humlan följde även. Och tro det eller ej men hennes lungor låter ingenting! M blev riktigt förvånad, hon trodde att Humlan alltid skulle låta :) Nu när hon dessutom varit utan antibiotika så länge.

M tyckte inte att Humlan var sjukligt smal men att ho gott och väl kan öka till 1.000g, idag väger hon 880g.


Skönt!


Kanske ska börja göra iordning Sahrami till utställningen på lördag, det blir bara han och jag som åker nu!

Av Denise - 18 februari 2010 09:18

Vilken snöoväder det är idag! Känns sådär att åka så långt men vad har jag för val...


Har även bestämt mig för att ta med Humlan till M idag. Även fast hon sakta men säkert går upp i vikt så är hon smal och jag kan tycka mig då och då att hon ser skruttig ut. M ska även få lyssna på henne. Humlan har ju varit utan medcin länge nu och jag ser ingen försämring på henne utan den, så jag vill bara färsäkra mig om att lungorna låter bra.


Håll tummarna för oss idag!


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards