Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Tavla i tyg, steg för steg

Av Denise - 22 mars 2012 18:08

Ett stycke frigolit, dessa finns att köpa för en liten slant på byggvaruhus. De finns i olika tjocklekar och mått, min är ca 5cm tjock, jag tycker att det är snyggt när den sticker ut en bit.

 


"Klä in" skivan i tyget, jag fäster det med nålar, men man kan även limma. Dock tycker jag att det är knepigare att få det bra när man limmar.

Med nålar kan man lossa och ändra hur många gånger man vill. Och det bästa av allt, vill du senare använda tyget till något annat är det bara att ta bort nålarna och tyget är oförstört.

Är tyget skrynkligt är mitt tips att spraya det med vatten från en blomspruta, så slipper du stryka om du som jag tycker att det är dötrisst ;)

 


Baksidan.

   


Tadaaa! :D

 



Kika in ikväll så ska jag visa er hur man smidigt sätter upp den!

 
 
maria

maria

22 mars 2012 19:03

Wow vilken tavla! Finurligt av dig!
Vad skönt att de är snällare med Måna, antar att hon blir kvar hos dig? *håller alla tummar jag har*

Skorna är köpta på Scorett i Södertälje, de har blivit återförsäljare åt Citybird (fåglar!?, måste vara ödet att du ska ha skorna också;)) Men Citybird är egentligen en internetbutik. Skorna är otroligt sköna och inte alls svåra att gå i, som de ser ut att vara..

http://mariauusimaki.blogg.se

Denise

22 mars 2012 21:22

Eller hur :D

Det är betydligt lugnare, Måna är framme mycket och dom är snälla båda två. Och Maria jag har ALDRIG ens funderat på att inte behålla Måna!!! Hon är min lilla skumsockerbir, du vet såna man köper i lösvikt ;) Skulle isf köpa en ny hona att ha Måna med men nu verkar de tre komma bra överens :)

Hahaha ja det måste vara ödet! Åhh ska kika in där och kanske klickar hem dom jag med ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards