Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Denise - 16 december 2008 22:48

... varför kan du inte prata?


Tid för Dizel är ju som tidigare nämnt bokad till på torsdag, hans mystiska urin ska kollas upp. Urinen innehåller ju som sagt inget tecken på sjukdom, men färgen är skum.

Tog ut honom idag för att ta en titt på urinen (det var ett tag sen). Efter mycket småskvätt kissade han en rejäl pöl. Jag tänkte först att anledningen till småskvättet var för att det kanske finns en sten där som gjorde att han inte kunde kissa ut allt. Men han röntgades ju sist, ingen sten. Och en pöl kom ju tillslut. En pöl som var helt normalfärgad.

Jag har klämt och känt på Dizels mage utan reaktion, visserligen vet jag ju inte vart stenar på marsvin håller hus, men jag klämde överallt.


Nu är jag riktigt kluven på om jag ska avboka tiden eller ej? Han är ju som sagt helt normal i övrigt, äter, kissar, bajsar, pratar osv... Väger fortfarande 1,1 kg som vanligt. Visserligen tappat lite massa men vågen står still och har gjort de länge.

Hade han varit sjuk så hade de väl visat sig vid det här laget? Det var nästan tre månader sedan denna karusell började.


Jag tar ut honom i morgonbitt igen och tittar på urinen, är den normal så ringer jag och rådgör/avbokar tiden. Och håller såklart extra koll på Dizel den närmsta tiden.


Dizel, varför är du så knepig lilla raring?

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards