Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Denise - 5 november 2009 14:48

Burr vilket väder! Men underbart att vara inne i värmen!


Gick upp tidigt imorse för ett besök hos tandis, det sista på rotfyllingen skulle göras. Och två hål borrades av bara farten. Det sista på rotfyllningen fick jag gratis (man KAN tydligen pruta hos tandis, haha, det är ett jätterolig historia, fortfarande!), närå, Hasse tyckte nog bara oerhört synd om mig, ekonomiskt. Så allt gick på drygt 900:-, rea hos tandis idag kanske!

Vidare till apoteket för att inhandla diverse tandrengöringsgrejer, mellanrumsborstar, tandtråd osv.. för när jag blir kallad igen nästa år ska jag banne mig inte ha ett enda hål!


Åkte vidare till Elun för fika och hämtade present som vi köpt till gemensam vän som har kalas på lördag.

Ringde även runt till folk som har satt ut annonser i lokaltidningen om att de vill köpa trasiga bilar. Fiaten står kvar där den står och kostar pengar för varje dag som går. Tar därför saken i egna händer! En kille var intresserad och skulle återkomma. Om inte så lägger jag ut den + vinterdäck på blocket nästa vecka.


Åkte hem och städade burarna åt marsvinen. Det skedde ju lite ommöblering i burarna i söndags vilket gick jättebra!

I den översta buren bor numera Humlan, Tara och Dizel, en jättebra trio, de är lugna och samsas mer än väl!

I mittenburen bor Ivalde, Magie och Amaryllis. Även där fungerar det väldigt bra. Amaryllis har tjuvat grönsaker av Magie, modigt tycker jag (Magie tillät det)! Och alla de tre kan äta ur samma skål, tidigare var det alltid livat vid matdags.


Ringde Agria och tecknade försäkring för Amaryllis och döpte om Sahrami. När han var bäbis kallade jag honom för Lilla Kycklingen (haha) för han såg ut som en liten kyckling. Men den dagen han kanske blir sjuk har jag svårt att tänka mig att jag kommer att komma ihåg att han är försäkrad i det namnet, så jag ändrade alltså till Sahrami :)


Nu ska jag tvätta! Hej då!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards