Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Denise - 9 juli 2009 11:59

Ja, vart har jag tagit vägen egentligen? Hög tid för några rader i bloggen!


De soliga dagarna har spenderats på olika stränder/klippor, de regniga har spenderats på lite olika platser men oftast inte hemma och inomhus utan snararare under taket på en altan med god mat och vin.


Förra veckan var jag, Fredrik, min kompis Jessica och hennes Micke och kollade på Thåström och Anna Ternheim i Långholmsparken, Anna var bra och Thåström var bäst som vanligt, och dessutom ovanligt pratglad!


Min mamma och hennes kille hyr en stuga ute på nåttarö den här veckan så i tisdags tog jag båten dit och hälsade på dom och hunden Oliver, vi grillade, badade, promenerade mm... Skönt!


Man kan tro att jag har semester men det har jag faktiskt inte, den är om tre veckor (okej, två och en halv, elva arbetspass).


Förra veckan kilade jag till tandläkaren efter att ha haft en böld på tandköttet hur länge som helst. Den har inte gjort ett dugg ont så jag var helt inställd på att lite antibiotika skulle räcka för att få ordning på det. Dom hade iaf lovat att om det var någonting med nån tand så skulle jag självklart få lugnade innan i vanlig ordning.

När tandläkaren efter en snabb titt sa ordet från helvetet "ROTFYLLNING" greps jag av en sådan obeskrivlig panik. Jag var helt stel samtidigt som jag skakade helt okontrollerat och grät hysteriskt. Tandläkaren förberedde ingreppet medan jag själv inte fick ut ett ord. När slutligen alla slangar och grejer var på plats i munnen på mig insåg jag, att min tand kommer ju för tusan att rotfyllas nu på stört, så jag kunde inte göra annat än att dra ut alla grejer och fly från stolen. Först då kunde jag skrika "dra ut den!! Vad som helst men inte rotfyllning!!!"

Efter några lugnande ord (som inte hjälpte) påbörjades ingreppet och jag var totalt skräckslagen och grät under hela timmen som det tog att göra. Som tur var så gjorde det inte ett dugg ont eftersom tanden var helt död. Men när jag gjorde en rotfyllning för flera år sedan sa dom också att tanden var död men då gjorde det så ont att jag inte kan beskriva det.

Jag ska tillbaka i september och sedan några besök till, priset kommer att sluta på 3.400:- (jag har halva priset eftersom jag redan betalat så mycket i år för mina tänder).



Nu måste jag åka till jobbet, ett inlägg och marsvinen kommer inom kort, jag lovar! :D

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards