Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Denise - 14 juli 2009 12:17

Dags för ett inlägg om marsvinen! 


Humlan

Humlan har varit utan baytrilen i tre veckor nu. M sa att hon kan ha fått som en ärrbildning på lungorna så att hon kan börja "låta" till och från då och då. Mycket riktigt, på torsdagen (baytrilen avslutades på måndagen) började hon låta, jag avvaktade och på söndagen var ljudet borta. Så länge det går över av sig självt och hon är pigg så ska ljudet inte vara någon fara. Hon har inte låtit sedan dess :)

Humlan äter allt som erbjuds och mest av allt gillar hon när jag fyller en höboll med hö och hänger i buren, då kommer det till och med glädjeskutt.

Sedan Humlan blev sjuk har hon blivit mycket pratigare, hon skriker när det kommer mat, det gjorde hon aldrig förut.

Hon har tappat en del i vikt, som tur var så hade hon ju en del att ta av, hon är inte mager, men jag skulle vilja få upp henne lite, mest kanske för att det verkligen ska gå åt rätt håll.

Hon får kligröt varannan kväll, då doppar hon hela huvudet i skålen och glufsar, hon och Dizel såg väldigt söta ut igår när båda körde ner huvudet i skålen. Grönsaker äter hon med god apptit, förutom persilja?! Det verkar som att det är den grönsaken som inte riktigt går hem hos henne. Hö är fortfarande favoriten, det är bra!

Humlan var ganska lös i magen ett tag efter avslutad kur, men nu bajsar hon vanligt sedan en tid tillbaka, skönt!

Det känns ju som att den här historien börjar lida mot sitt slut, ett lyckligt slut, men jag vågar inte ropa hej än. Så snälla ni, fortsätt att hålla en tumme för Humlan!


Tara

För en tid sedan upptäckte jag ju som sagt en knöl på Tara. Den har inte växt sig större och är inte till något som helst besvär så jag har beslutat mig för att avvakta med den.

Hennes öga är heller inte okej men det är ju bara ett skönhetsfel. Hur som helst så är det jättetrisst att inte kunna ställa ut henne mer :( Men men, huvudsaken är ju såklart att hon är pigg och frisk! Sockersöt är hon, verkligen! :)


Dizel

Dizel var med hos M sist för att jag ville försäkra mig om att han inte blivit smittad av Humlan. Han var frisk och kry! Däremot så hade han en (knapp) början till inflamation i ena örat, vilket även domare M sa veckan innan, så jag ville kolla upp det. Han har ju alltid haft hemska öron, hur mycket man tvättar så är dom riktigt smutsiga dagen efter :/

Jag fick öronrens Otoclean till honom. Efter en gång så var öronen superrena och det är dom fortfarande, tre veckor senare! :O Helt otroligt!



Dom andra marsvinen mår prima! Ska skicka iväg anmälan till Järbo snart, det blir endast Sahrami och Magie som får följa med. Jag har blivit så bortskämd med att alltid kunna ta med mig hur många jag vill, men för tillfället så är det faktiskt "bara" dom två som jag anser är utställningsbara.

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards