Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 11 november 2008

Av Denise - 11 november 2008 21:10

För ganska exakt fyra år sedan, november 2004 åkte jag på min första utställning. Bravehearts uppfödare tjatade och tjatade, nja tänkte jag.


Jag och Natalia hade bestämt att vi skulle samåka, vi kände inte varandra då, vi träffades på internet. Vi pratade i telefonen dagen innan och jag minns att hon gav mig tipset att inte ge Braveheart morötter innan, eftersom han kunde bli orange.


Jag hade ingen direkt koll på hur man förberedde marsvinen, dom hade badat och jag gick till djuraffären som klippte klorna på dom.

Jag vågade inte klippa själv så jag gick dit varannan vecka :P


Kl 05.00 den 28/11 stod jag på Nynäsgårds pendeltågsstation med en rosa transport med mina killar Braveheart och Bobby Love i. Det var snö då minns jag.

Det stod en till på stationen, hon pratade i telefonen... om morötter. Jag gick fram och frågade vart hon skulle, på marsvinsutställning! Det var Ingrid (Ulvus) som stod där.

Vi tog sällskap till centralen där jag skulle möta Natalia och hennes Rambo.

Natalia kom där med en transport rullandes på hjul.

Vi åkte till Norrtälje där utställningen höll till.


Jag minns inte så mycket av själva utställningen. På bedömningssedeln stod det att Braveheart hade vunnit sin klass (8-12 månader, vad liiiiiiten han var) och vi fick vara med i finalen, skoj! Domarna var Ewa Brodin och Pernilla Holmberg.

Braveheart fick ett HP för sin vackra färg och en liten kam (haha...!)


Tiden går och jag tror inte att jag har missat en enda utställning inom Norrort. Det är kul att tänka tillbaka på den tiden.


Förutom ett ökat intresse för marsvin och allt vad det innebär så har jag fått en vän för livet, Natalia, tack vare marsvinen!


Genom åren har mina marsvin vunnit såhär många fina priser!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards