Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 13 november 2008

Av Denise - 13 november 2008 17:37

Jag har funderat länge på om man skulle kunna utveckla petklass. Jag säger inte att min idé ska genomföras, men jag tycker att det är skoj att fundera på det :)


Med hundar så tävlar man ju i lag i tex agility. Säg att ca fem hundar tävlar för sig och deras poäng räknas sedan ihop. Det laget med minst fel/mest poäng vinner.


Tar man då marsvinen, säg att tex jag och Natalia skapar en pet-grupp bestående av totalt fyra marsvin, dessa ställs ut för en pet-gruppdomare och poängen räknas ihop.

Jag har inte riktigt bestämt än om gruppen måste bestå av samma marsvin för varje utställning eller om man kan byta marsvin i gruppen (det vore ju det bästa).

Under året räknas även gruppernas poäng ihop och den grupp som vinner blir årets bästa pet-grupp.


Alt. att man kan tävla om årets petägare, typ.

Säg att jag anmäler tre av mina marsvin som en grupp (nu är det bara mina marsvin som ingår i gruppen).

Mina tre marsvin bedöms av en gruppdomare och poängen räknas ihop. Under året räknas poängen ihop och en vinnare utses.


Jag måste erkänna att ideérna låter MYCKET bättre i mitt huvud, men fattar ni? :D

Av Denise - 13 november 2008 17:27

Jag har funderat på vilka jag ska anmäla till Västerås i december, och det lutar åt dessa -

Sahrami i pet

Humlan i pet

Tara i pet och ras

Aaron i pet, kommer dock att tävla i "Pingu och Edvinklassen", kämpar för ett tredje silver ändå.

Bregott i pet, kommer dock att tävla mot Humlan, hoppas på ett tredje silver där med.


Och jag har fått min semester för Kistautställningen beviljad, hurra!


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards