Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 23 september 2008

Av Denise - 23 september 2008 22:28

Min kropp börjar säga ifrån! Ordentligt...


Jag har den senaste tiden kommit på mig själv att knapra ipren varje kväll jag kommer hem från jobbet pga huvudvärk, jag tappar MASSOR(!!!) av hår, jag sover mycket men väldigt oroligt. I helgen gick jag och la mig kl 22, vaknade kl 13.00 (av klockan), ville sova igen kl 19.00 men höll mig vaken till 21.00

Jag har funderat kring det här, jag lider av duktighetssyndromet. På jobbet är jag den som klarar allt, fixar allt och fort ska det gå, jag är klar redan dagen därpå. Och därmed är jag såklart den som alla lassar på med uppgifter, det förväntas av mig. Så länge jag är på jobbet går det bra men när jag är ledig eller kommer hem känner jag symtomen, kroppen skriker, ber mig att stanna upp och ägna en tanke på mig själv.


Jag tänker på vad Mia Törnblom säger om självkänsla. Du är vad du gör, vad du presterar... det är det vi har lärt oss.

Jag har alltid varit sådan att jag strukturerar min vardag genom sk "att göra listor". Under de senaste veckorna har jag dock skrivit ner allt, bädda sängen, vattna blommorna, tanka, sätta på frimärket, posta brevet... väldigt små, enkla och vardagliga  saker, steg för steg.

Jag håller alltså på att förlora kontrollen över mig själv och försöker förhindra detta genom denna överdrivna struktur som mer liknar ett schema för personer med autism.


Jag måste bromsa upp och lära mig att jag är bra, precis som jag är!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards