Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Denise - 24 januari 2009 22:32

Jag har aldrig någonsin känt mig såhär jävla hjälplös! Kom igen Braveheart, ge inte upp nu!!!!! VI MÅSTE KLARA DET!

Av Denise - 24 januari 2009 15:11

... och än är det inte över.


Braveheart, min prins, är sjuk, det märkte jag direkt när det var dags för mat och han inte kom ut från mysrullen och kastade sig över burkanten. Han låg bara där med kisande ögon och såg riktigt dålig ut, han åt ingenting. Jag trodde inte att han skulle klara kvällen medan jag var på jobbet, jag har aldrig någonsin sett ett djur i så dåligt skick.

Braveheart klarade kvällen och när jag kom hem från jobbet brast det för mig bara jag såg honom. Det såg ut som att han var död fast han andades. Jag bestämde mig genast för att åka in akut till Bagarmossens Djursjukhus.

Halva natten spenderades på djursjukhuset och Brevheart såg något piggare ut när veterinären undersökte honom. Braveheart kom in för avlivning.

Veterinären konstaterade att Braveheart hade lunginflamation och vi fick åka hem, aldrig har jag varit så lättad, tårarna sprutade. Men än är det inte över.


När vi kom hem i natt var Braveheart piggare, ögonen var öppna och han visade lite intresse för gurkbiten jag bjöd på och tog några tuggor.

Braveheart fick antibiotika och Critical Care vid 04 i natt.


Gick upp tidigt i morse för att stödmata honom och då var han riktigt svag. Fick i honom Critical Care efter mycket om och men.

Nu har han fått en till dos med antibiotika och är stundvis mer "med". Har ätit lite klippta höstrån och persiljeblad. Åkte även och köpte miniform som han har fått nu.

Snart är det dags för stödmatningen igen.


Bregott är jättesnäll mot Braveheart, hon lånar en liten bit av hans filt han ligger i och gosar med honom och hon låter han ha mysrullen när han vill.



Håll tummarna för att min älskade, älskade Braveheart klarar det här nu!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards