Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

"För två år sedan"

Av Denise - 13 oktober 2009 13:26

Då köpte jag ny bil, min fiat, som fortfarande står hos Suss med trasig kamrem. Den ska till skroten nu i veckan, ska bara lösa det praktiska först.

Jag har köpt en ny bil, det var visserligen i fredags, men nästan exakt två år senare alltså. En Toyota Corolla blev det, den är jättefin och jag tycker mycket om den!


Igår började Tara på sin bactrimkur, hennes mage är dock inte okej ännu! Hon äter väldigt bra nu men så fort hon får grönsaker (i små mängder) blir avföringen lös, den är inte lika lös som förra veckan då det till och med kom blod men den är inte fast. Jag får väl köpa c-vitamintillskott och endast ge henne hö eller vet ni några grönsaker som är mer skonsamma mot magen? Jag hade helst sett att hennes mage hade blivit helt återställd innan jag började med bactrimen, men det var tvunget att göras idag så att hon har gått på den i 14 dagar innan återbesöket.


Humlan mår bra, hon tar sina tabletter sååååå snällt och magen fungerar bra! *peppar peppar!* Ibörjan av behandligen lät hon väldigt mycket när hon andades men nu är lätet helt borta och jag tycker även att hon andas mindre stötigt. Bara hoppas att tabletterna tar bort det hon har i lungorna en gång för alla!


Ska lägga anmälan till Kallhäll på lådan idag också, är jag den enda som skickar brev med mina anmälningar? Haha!

Det blir Sahrami, Bregott och Magie i pet! Och i sista stund la jag även till Dizel i klippt!


 
 
Sophie

Sophie

13 oktober 2009 17:04

Jag håller tummarna för både tara och Humlan!
Och grattis till nya bilen! Toyota is the shit!

/Mkt nöjd Toyota Avensis-ägare :-)

http://luneas.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

13 oktober 2009 22:48

Jag trodde att jag var den enda som skickade brev...

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards