Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Medicinering hit och dit

Av Denise - 21 oktober 2009 09:09

Här händer det inte mycket, men jag har fullt upp med medicinering.


Tara har gått på Bactrimen i lite mer än en vecka nu. Problemet är att hon inte är okej i magen än! Hon äter riktigt bra men bajset är i lös form. Men bactrimkuren är ju slut på måndag och i samband med det så ska vi på återbesök så blir det inte värre så låter jag henne vara.

Tara har gått ner ganska rejält i vikt, vilket jag oroar mig för. Innan allt detta med magen vägde hon ca 1,2, sedan gick hon ner till 1,0 när hon var riktigt dålig i magen och nu är hon nere på straxt över 900g. Känns riktig lite och det syns på henne.


Humlan knaprar sina piller utan problem, hon är så duktig! Och magen fungerar fortfarande utmärkt! Skönt! Men även Humlan har gått ner i vikt och ligger på ganska exakt 1,0. Men antibiotika tar ju en del på kroppen också.


Har på senaste lagt märkte till att Bregott är rinnig/klibbig i vänster öga så igår började jag ge henne droppar. Är det inte bättre på måndag får även hon följa med till M.

 
 
Natalia

Natalia

21 oktober 2009 19:26

Stackars Tara :( Hoppas allt vänder snart och hon kan börja lägga på sig lite igen! Så trist när djuren är sjuka, jag behandlar ju också med Bactrim, känns som evighetsgöra...

Den glada nyheten är att jag har fått jobb! :) Kan berätta ALLT när vi snackar i tele/ses.

Låter kanon med samåkning! Tar du med dig domare också?

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

22 oktober 2009 21:56

Haha du får skaffa facebook igen så du kan vara lite up-date ;)
Skämt å sido, jobbet är som djursjukvårdare på Arninge Djurklinik, och vet du vad? De har rehab där!!! :D Så med all säkerhet flyttar jag till NORRA sidan om stan, men nu bor vi iaf i samma stad vännen!

Åh vad skönt, heja Tara!!!

KRAM

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

24 oktober 2009 09:45

Haha mäh, halva marsvis-sverige finns där också nu ;)

Nä, inte där jag jobbar extra (jobbar extra på farsta djurklinik 1 v till). Det ligger i Arninge, som ligger efter Täby, nära Vallentuna. E18 påväg mot Norrtälje :)

Åh vad roligt! Om hon inte kan släppa tanken om Ängla så får hon mer än gärna henne, men dock med Pernigotti också eftersom de trivs så bra ihop.

Hoppas de går bra hos M, jag ska faktiskt jobba extra där om 1 vecka, sen börjar allvaret! Vi hörs vännen! KRAAAM

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards