Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Denise - 2 februari 2009 16:54

Kl 8.00 imorse begav jag mig mot mälaren smådjursklinik, jag var något nervös inför resan, tänk om jag kör jättelångt åt helt fel håll?! Tack vare min GPS så blev det bara några mindre felkörningar och min trogne vän hittade då en ny väg till mig. Blev dessutom bara tutad på en gång på vägen dit.


Väl hos Marianne så konstaterades det att Humlan hade juvertumörer och äggstockscystor. Vi bestämde oss för att operera bort juvertumörerna för att om några månader operera bort cystorna, det hade blivit ett så stort ingrepp om allt hade tagits samtidigt.

Humlan lämnades kvar och jag skulle alltså spendera min dag i Uppsala. Letade mycket förvirrad efter ett centrum, jag såg flera skyltar men hittade aldrig något centrum. Jag åt en pizza istället.

I väntan på pizzan, som kändes som hundra år eftersom min mage var tom pga att jag försov mig till 7.40, ringde Marianne. Operationen hade gått bra och Humlan låg i kuvös i vaknade.


Eftersom Uppsala inte verkar ha något shoppingcentrum (hehe) så började jag sakta men säkert bege mig mot kliniken och tänkte besöka några småbutiker som jag sett vid landsvägen. Men först hittade jag en djuraffär där jag stannade och gick in. I djuraffären köpte jag några akvarieväxter och Bregottfiskar (dalmatinermolly). Vips så var klockan hämta-Humlan-tid.


Nu är Humlan hemma och får bo i hagen på golvet med en massa flecefiltar och annat mjukt tills hon bajsar och äter (vilket hon redan har gjort).


Jag är otroligt nöjd med Mälaren Smådjursklinik, ett bra och proffsigt bemötande! Dessutom ska dom ha en guldstjärna för att jag fick med ett telefonnummer dit jag kunde ringa hela första dygnet (natt) om Humlan skulle bli dålig, DET kallar jag service och omtanke!


(jag blev tutad på en gång till på vägen hem, tuuuut)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards