Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Denise - 2 april 2009 21:25

Ja, så slutade det hela, både Humlan, Ivalde och Tara fick följa med idag!


Jag tog med Ivalde och Tara eftersom någon av dom nyser väldigt ofta, ingen är rinnig i ögonen, snorig i nosen osv... men någon nyser och jag har inte kommit på vem som är den skyldige! Så när jag ändå skulle åka 20 mil så kunde jag "lika bra" ta med dom. M kunde inte heller se vem som var den nysande eftersom båda var helt friska! Jag fick ögondroppar som man kan ha till nosen som jag kan hämta ut om/när jag lyckas lista ut vem det är som nyser.

Taras öga är heller inte -helt- okej efter ögoninflamationen, på det ena ögat är det liksom en röd "tumör" när man drar ner ögonlocket, som det tydligen kan bli! Helt ofarligt och besvärar oftast inte. Den är väldigt lätt att bort om den skulle börja besvära henne men det är inget att ge sig på annars eftersom det är sövning som gäller. Så om Tara någongång måste opereras för något annat under sitt liv så kan man passa på att ta bort den.


Humlan då -

Humlan satt i baksätet och lyckades äta upp alla grönsaker hon fick med på färden OCH allt hö(!) på bara ditvägen! Duktig Humlan!

Hon hade minskat lite i vikt men inget anmärkningsvärt. Hennes lungor låter yttepyttelite, man hör bara med "doktorgrejer". Hon ska få baytril i en vecka till och sen hoppas vi på att lunginflamationen är borta för gott!



Dags att hoppa i säng! Jag är dödstrött! Tack för alla hållna tummar, det hjälper!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards