Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Denise - 8 september 2009 10:51

För ett tag sedan märkte jag några enstaka små kryp i "marsvinsdelen" av lägenheten. Kollade igenom alla marsvin och ingen hade något sår eller något kryp på sig. Tänkte inte mer på det men såg ett kryp lite då och då.

Igår när jag dammsög hittade jag några kryp under burskåpet vid listen. Sedan när jag skulle fylla min tunna med hö och sopa upp överblivet från golvet inspekterade jag det noga, ganska många kryp i höet! :O Jag har ju allt mitt hö vid burskåpet och min teori är att de antingen kommer från stället där jag hämtar hö (ska kolla det höet) eller att dom redan bor hos mig och bosätter sig i höet. Men vad är det för något?? De verkar inte störa marsvinen å något sett men dom är skitäckliga! Små, ca 1mm långa, bruna, går (ej flyger eller hoppar) stor bakkropp relaterat till framkropen. Jag tror att dom har sex ben men det är svårt att se.

Ställde ut hötunnan på balkongen i natt och imorse när jag rörde runt i höet satt det många längst kanterna på hötunnan.


Någon som varit med om samma? Vad gjorde du för att bli av med dom isf? Dom är ju uppenbarligen inte marsvinätare, men tänk om ett marsvin äter ett höstrå med en sån på, kan det vara farligt???

HJÄLP!!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards