Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under augusti 2008

Av Denise - 19 augusti 2008 08:29

När jag vaknade såg jag att Bregott hade bajsat normalt, ätit av sina grönsaker och nu sitter hon och äter av sitt hö, skönt!


Var så orolig över att jag skulle lämna henne idag, eftersom jag jobbar 12-21, om hon inte hade kommit igång ordentligt, nu behöver jag inte vara det :)


Dags att sticka till Apoteket snart och hämta ut smärtstillande.


Sedan mot den första arbetsdagen, med blandade känslor :)

Av Denise - 18 augusti 2008 21:45

Klockan 06.45 bar det in mot djurkliniken. Ganska lagom kl 08.45 var vi framme och då vi hade tid.

Jag var otroligt orolig för min lilla tjej hela tiden och kunde inte riktigt fokusera på något annat, under hela dagen.

Veterinär M kunde redan vid undersökningen konstatera att Bregott hade äggstockcystor på båda sidor, vilket gjorde att operationen inte var helt utan grunder, snarare tvärt om.

Straxt efter klockan 19.00 var vi hemma i Nynäshamn igen. Bregott går nu i en egen liten hage på vardagsrummsgolvet med fleeceunderlag för att jag ska se om hon äter och bajsar.

Åkte till Ica och köpte babymat och nyponsoppa och hon har fått lite eftersom jag inte såg att hon åt trots allt gott hon har blivit erbjuden.

Direkt efter babymatningen skuttade hon glatt till romansalladen och åt en del. Bajsat har hon också gjort, både hos veterinären och i transporten hem.


Återkommer... God natt!

Av Denise - 17 augusti 2008 17:24

Nu är Bregotts och Ivaldes bur städad och jag har lagt fleecefiltar över spånet. Först blev dom lite rädda för att dom inte kände igen underlaget, men nu tycker dom att det är hur mysigt som helst att gå runt på.


Bregott kamouflerade sig i sovsäcken.

Av Denise - 17 augusti 2008 15:31

Jaha, sista dagen på semestern... Sorgligt! Imorgon är jag visserligen ledig.

Blev väckt av jobbet som ringde imorse och frågade om jag ville börja tidigare på tisdag (10-21), hell no! Jag behöver en mjukstart ;) Jobbar visserligen redan 12-21 då och det räcker gott och väl!


Imorgon är det alltså dags för Bregotts kastrering, och visst är det nervöst! Jag ser däremot ingen som helst anledning till varför det inte skulle gå vägen.

Kastrering av Bregott är det sista steget i "alla-får-en-kompis-planen".

Ska göra iordning buren och transportburen och bädda med mjukt fleece snart.


Hej då! Och håll tummarna för Bregott imorgon!

Av Denise - 13 augusti 2008 16:03

Jag känner mig som en riktig hemmafru! Jag har ju semester fortfarande medan Fredrik jobbar. Igår stod jag klar med maten när han kom hit, idag tvättade jag kalsonger.. vart ska detta sluta? :P


Imorse var jag stel som en pinne efter gårdagens mortion, men hängde ändå med mamma på promenad. 


Passar på att städa nu medan vädret är opålitligt. Idag putsade jag mina fönster som hade ett tjockt lager av pollen och flugbajs :/ Det var jobbigt och klurigt att få till det men gud så fint det blev sen. Och jag kan säga att jag är glad att jag bara har tre fönster :P


Pysslat med hemsidan har jag gjort idag, lagt till massor med fakta, lite bilder mm... Mer kommer!


Nu kokar jag morötter. Om en stund kommer mina vänner Elun och Malin hit, vi ska se på film och äta godis!

Av Denise - 12 augusti 2008 14:55

Imorse gick jag upp kl 9 för att följa med mamma och Oliver på en rask 1h promenad. Jag har verkligen ingen kondis så redan efter  halva vägen började det dunka förskräckligt i mina ben, men det var bara att bita ihop :P Jag har ju gått upp ganska så många kilon sen jag flyttade (pga oregelbundna mattider) så jag måste verkligen ta tag i problemet nu innan det blir för stort, inte så roligt att upptäcka att man nästan växt ur hela garderoben :(

Efter det cyklade vi ner till centrum för att hämta mammas glasögon (som fortfarande inte hade kommit). Sedan till Willys för att handla. Gud vad smidigt det är med cykel. Fredrik har nyligen lagat min skrothög så att den faktiskt går att cykla på (fast den är himla ranglig och ser ut som skit). Efter det cyklade vi hem till mamma och fikade.


Väl hemma släpade jag ut de två uteburarna och hagen ut på gräsplätten utanför mig.

Så nu ligger jag här och bloggar i gräset medan Ivalde, Bregott, Braveheart, Sahrami och Aaron äter gott gräs och snackar med varandra :)

Av Denise - 10 augusti 2008 22:07

Låt mig presentera Piggelins Katara "Tara" - pompidooom!

Katara


Världens sötaste tös med otroligt fin färg, sådär mörkt blyertsgrå (som tyvärr inte framkommer av bilderna).

Hon har nu flyttat in till Humlan och Dizel och allting har gått jättebra! Men vilken tuff liten rackare, totalt orädd och kaxig. Satte sig i matskålen direkt och började käka. Övertog senare det stora huset (Humlans och Dizels slott) fastän jag ställt in babyhuset.

Dizel ser skeptisk ut och håller sig på avstånd medan Humlan pysslar och tvättar henne som om det vore hennes egen. Jättesött!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards