Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under september 2008

Av Denise - 17 september 2008 08:00

Jag har fått några svar och googlat på morötter nu. Jag har den senaste veckan gett morötter varje dag till marsvinen, så förhoppningvis var det orsaken till Dizels mörka urin/oreangefärgade urin.

Av Denise - 16 september 2008 20:08

Jag blev utmanad av Lena :)


5 saker i min frys:

Is, bröd, broccoli, köttfärs och fiskpinnar.

5 saker i min garderob:

Byxor, tröjor, kuddar, spån och hö. (En hel garderobsvägg i sovrummet där kan man förvara en hel del ;))

5 saker i mitt badrumsskåp:

Tandborste, smink, hudlotion, nagellack och pincett.



Ang Dizel, KAN marsvin få mörkare urin av mycket morötter tro? (Han kissar fortfarande normalt men jag funderar och spekulerar). Vad tror/vet ni?

Av Denise - 16 september 2008 13:00

Jag har inte hunnit skriva om hur det gick med mina ridplaner. I söndags var jag och provred ardennern Isa, en stooor dam med världens snällaste ögon.

Vi red på volten för att jag skulle få känna lite på henne och kan säga att det inte var så mycket fart på henne, passar mig utmärkt då jag hellre rider en häst man får driva på än en häst som bara springer.

Jag kände mig riktigt säker på henne.

På torsdag ska jag till stallet igen och då ska vi rida ut :) Skoj! Ska ta med mig kameran då också :)


Här är hemsidan till stallet där hon står klicka på "gårdshästen".

Av Denise - 16 september 2008 08:13

Igår kväll när jag samlade upp urin från Dizel och torkade med papper på golvet var urinen helt normalfärgad, jag har glott på honom när han kissar, utan ett ljud. Lånade även teststickor av mamma (där man kan se om det är protein, bakterier eller blod i urinen), alla visade negativt.

Gick igenom samma procedur nu på morgonen med samma resultat Dizel äter och är pigg och jag har därför bestämt mig för att avvakta lite och hålla ögonen på honom.

Av Denise - 15 september 2008 19:30

Nu var det dags igen, blod i urinen, denna gång hos Dizel, för tredje gången, dock var det väääääldigt länge sedan sist.


Han är pigg och kry i övrigt så jag hoppas på en enkel urinvägsinfektion. Fick som tur var en tid redan imorgon, min enda lediga dag denna vecka.

Nu går han i sin hage för att kissa så att jag får med mig lite imorgon.


Håll tummarna!

Av Denise - 12 september 2008 21:01

Har ni nångång ringt till en person som ni länge har dragit er för att ringa? Är ni som jag som hoppas att den personen inte svarar och lägger på efter bara en signal och tänker att - jag har försökt, nu jag kan inte göra något mer.

Det gjorde jag idag. Men kom på mig själv efter en stund. Vem försöker jag lura? Ringde upp igen tills personen svarade och kände en lättnad efteråt, både för att samtalet gick hyffsat och för att jag faktiskt vågade.

Av Denise - 12 september 2008 06:59

Jag har inte sovit en blund inatt, och gick upp nu, klockan sju är INTE normalt för mig att gå upp om jag inte måste.

Jag vet exakt vad det beror på och jag har insett att jag måste göra något åt det, fast det kommer bli jobbigt, och krävas mod.

För om jag inte gör det snart så kommer jag inte klara mer, mentalt. Önska mig lycka till!

Av Denise - 11 september 2008 15:52

Idag åkte jag, mamma och Oliver ut i skogen för att plocka svamp. Vi hade med oss fika, det var jättetrevlig och vi gick omkring i fyra timmar. Ibland tappade vi bort varandra.

Det är så skönt att bara vara ute i en tyst skog, så lugnande.

Det var harmoniskt tills Oliver stack sig på en pinne på en viss känslig del och blev hysterisk.


Nåja, vi hittade ganska många svampar, räcker till några svampmackor var. Och det var lätt att hitta dom ,de växte längst med stigen.

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards