Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under september 2008

Av Denise - 11 september 2008 15:31

Mina två söta crestar, Tara och Ivalde. När man lyfter på huset i deras bus hittar man två virvelpannor :)

Av Denise - 10 september 2008 16:50

Igår satt jag och pysslade och gjorde nya namnlappar till marsvinsburarna samt namnflikar till "tävlingsboken" (där jag samlar alla bedömningssedlar och annat smått och gott).

Innan jag skrev ut och plastade in räknade jag namnen flera gånger och kom fram till sju stycken varje gång. Jag tröck på "print".

Idag när jag skulle sätta upp alla namnlappar på burarna och i boken insåg jag - Herregud jag har ju ÅTTA marsvin, jag har glömt Bregott! Fy på mig! Lider jag av tillfällig förvirring eller har jag för många marsvin att hålla reda på?


Nåja, nu har alla namnlappar (utom en), så nu glömmer jag väl förhoppningsvis inte bort vad dom heter...

Av Denise - 10 september 2008 09:49

Det är så fruktansvärt kallt här på mornarna, sitter här med raggsockor och pyjamas och försöker att återfå normal kroppstemperatur.


Snart är det dags att åka till jobbet, jobbar bara 11-13 idag, personalmöte. Känns välbehövligt efter alla förändringar under sommaren utan en chans att tala med varandra/lösa problem.


När jag kommer hem ska jag vara hundvakt åt Oliver = långpromenad.

Av Denise - 7 september 2008 18:18

Idag sov jag till 12.30, skööööönt och välbehövligt! Dock var jag riktigt seg och gjorde inget vettigt först vid 16.00, då tog jag tag i burstädning, dammsög och skurade golven. Väntar på Fredrik sen åker vi och handlar mat, det blir tacos :)


Gårdagen var en trevlig utställning med fina resultat för min del -

Humlan - 91 p, silver, BIS PET 7.

Sahrami - 91p, silver.

Aaron - 89p. Bästa drive in pet 2.

Dizel - 90p i klippt och bästa klippta 2.


Ett försök till en grubbbild

Av Denise - 5 september 2008 22:23

Jag ska upp straxt innan fem imorgonbitti, varför går jag inte och lägger mig...?!

Min tv fungerar inte, det bekymrar Fredrik en aning. Nu sitter han och pratar med Aaron och Sahrami.

"Vad söta ni är", "Vilken fin päls du har Sahrami, fast det brukar du ha" osv...


Godnatt!

Av Denise - 5 september 2008 11:44

Tidigt imorgonbitti bär det av till Valbo, det ska bli jätteskoj!


Alla marsvin är så gott som klara nu. Dags att åka till jobbet snart, slutar 21 så det bliir bums i säng på en gång sen!

Lycka till imorgon allihopa!

Av Denise - 1 september 2008 15:37

Idag var det dags för Dizel att bada. Vad smidigt det var med det nya munstycket på kranen! Tidigare har det varit en tjock hård koncentrerad stråle, nu är det många små, dessutom går det att rikta det så att jag slipper vrida och vända stackars marsvin.


Jag känner mig något stressad, eftersom jag jobbar kväll ons-fre, jag brukar alltid vilja ha gott om tid och inbillar mig fortfarande att det tar sisådär fyra timmar att bada ett marsvin... Jag har också svårt att ta till vara på timmarna INNAN jobbet vad jag än ska göra.

Hur som, det blir ett litet gäng som ska med till Valbo. Aaron, som jag hoppas kan charma domaren och få sitt sista silver, Sahrami, som jag hoppas att få fler poäng till Årets marsvin och Humlan som är fina Humlan helt enkelt.

Dizel ska bara ställas i klippt denna gång.

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards