Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Tankar om döden

Av Denise - 16 november 2008 20:28

Gårdagen var sorglig, det märktes hos marsvinen, och framförallt hos Sahrami. När jag upptäckte Aaron var Sahrami nästintill hysterisk och sprang fram och tillbaka i buren, det var svårt att få honom lugn.

Sahrami är såklart ledsen och han har fått vara uppe mycket och blivit gosad med.

Sahrami blir ju ensam nu och hur jag än vrider och vänder på det så går det inte att få ihop par av de marsvin jag har kvar. Jag har bestämt mig för att avvakta lite med en ny kompis till Sahrami, även fast jag tycker riktigt synd om honom, att först förlora sin kompis och sen få vara ensam ett tag. :(


Igår eftermiddag gick jag och Fredrik och begravde Aaron i våran skog intill Aarons tidigare vän Bobby Love.

Idag kom första snön här och jag tycker att det känns fruktansvärt jobbigt att veta att Aaron ligger i jorden då. Fast, egentligen så är det ju bara skalet, Aaron är någon annanstans, där han har det bra.


Senare på kvällen åkte jag och Fredrik till Upplands Väsby där vi spelade spel med Fredriks kompisar. Det var skönt att komma bort och få tankarna på annat håll. Men ibland dök de upp ändå och det som rör sig i mitt huvud är främst varför och vad kunde jag ha gjort annorlunda?

Innerst inne VET jag att vad jag än hade gjort så hade inte situationen förändrats, men jag söker ändå efter ett svar som jag kunde ha förhindrat. Varför gör man så?


Jag kommer aldrig att få svar på varför Aaron plötsligt försvann från mig, men en sak vet jag, och det är att han aldrig kunde ha fått det bättre hos någon annan, och det vet Aaron. 

 
 
Maria

Maria

16 november 2008 21:53

Åh vad fint skrivet!
Nä, han kunde aldrig ha fått det bättre!

Kram!

http://marias.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

16 november 2008 22:05

Blir alldeles blank om ögonen av att läsa, så fint och ärligt skrivet Denise! Jag har samma tankar, min farmor dog i slutet av januari och begravdes m a o mitt i vintern, det kändes hemskt att tänk på att hon låg alldeles ensam, på den stora kyrkogården, iskall å mörkt, men som du sa det är bara skalet, men jag kunde iaf inte låta bli att tänka just den tanken. Du gav Aaron paradiset här på jorden och nu är han i ett annat paradis! kramar!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards