Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under november 2008

Av Denise - 5 november 2008 21:11

Det var ett bra besked hos veterinären, Dizel hade urinvägsinfektion.


Det var Natalia som var skötaren så jag fick följa med och röntga Dizel, han skötte sig så bra och inga stenar fanns där. Urinen ska skickas på odling och svaret kommer om en vecka (om vi ska byta antibiotika tex).

Dizel fick en spruta, det var inte så kul tycke han, och nu ska han äta baytril i 10 dagar.


Det går inte att beskriva vilken otrolig lättnad det är! Det var hemsk när vi skulle åka och han fick säga hej då till Humlan.

Humlan blev glad när hon fick träffa sin kompis igen.


Tack!

Av Denise - 5 november 2008 09:54

Idag har Dizel tid på Roslagstull kl 16.30 Håll tummarna för min älskade kille!


Jag ska åka till jobbet snart och tog urin från Dizel som ska med till veterinären. Man ser klart och tydligt att det är blod i urinen. Däremot så tog jag även ett urinprov på sticka, det visade endast på blod och bakterier, inte på protein mm... Det ger mig ytterligare hopp om att det inte är njurarna.

Jag blir tokig av att gå och tänka på det här hela tiden, spekulera, hoppet kommer till liv i samma stund som det dör.

Att gråta mig till sömns varje kväll och vakna och se ut som 80 år. 

Dizel förstår ingenting, och tur är väl det, han är på gott humör och tycker inte att det är helt fel att få extra godis.


Håll tummarna!


Av Denise - 3 november 2008 20:04

Jag vägde Dizel i lördags efter utställningen, då vägde han drygt 900g, ett dygn efter var han nere på endast 800g. Hjälp tänkte jag, det går fort.

Vägde honom idag igen, 1.084g Var tvungen att väga om honom för att se så att jag sett rätt, jo visst, 1.084g

En liten gnista av hopp... För hoppet är det sista som går ur en...


Av Denise - 2 november 2008 17:23

Idag tog jag och Fredrik sovmorgon, och han sov längre än mig, hur är det möjligt!? Vackert väder var det idag och jag åkte till stallet efter idolreprisen på tv.


Men innan skulle jag ge marsvinen vitkål. Jag skalade av några blad och efter några lager upptäckte jag tjocka vita larver som kravlade omkring i vitkålen, fy och blääää! Vitkålen åkte ut snabbare än kvickt!


Jag och Isa red ut en sväng och de var nästan mörkt när vi kom tillbaka vid 16, vad fort det blir mörkt nu! Isa skötte sig utmärkt hela turen och det var jättekul!

Efter stallet åkte jag och handlade till tacomiddagen ikväll, grönkål hade dom på Ica, så jag köpte det till marsvinen.

När jag kom hem hade Fredrik städat hela lägenheten *glad*.


Nu ska jag börja med maten, är jättehungrig!

Av Denise - 1 november 2008 21:12

Hemma från Kallhäll

Riktigt fina resultat vart det idag, jag är sååå nöjd!

Dizel i klippt -  88p

Humlan i pet - 91p, 1/2, silver. BIS PET 3!

Sahrami i pet- 91p, 2/6 (final), silver.

Tara i pet - 91p, 1/8(!!!!), silver. BIS PET 10.

ras - 88p, BIR-R-J, cert. Haha vad nu det betyder (ah ja vet nu, jättebra! :P)


Första gången jag ställde i ras och det gick strålande och Tara skötte sig utmärkt.

Och alla mina pettar kom till finalen! Jippi! :D


Jag och Maria bedömde maskeraden. Det var jättekul och alla marsvin var så himla rara och fina! Vi var relativt överens med placeringarna och det var ju bra :) Och vinnarna var verkligen jättefina, ett höstlövs-par, otroligt välgjort och tjustigt!






Lite tråkigheter också....

....Älskade Dizel

Idag när Dizel bedömdes av J i klippt tyckte han att han var tunn och funderade kring njurfel. Han tyckte att Dizel såg pigg ut i övrigt men var oroad över kroppen.

Väl hemma vägde jag Dizel och han har gått ner 180g. Efter ytterligare funderingar så är det alltid i hans bur vattenflaskans mängd minskat mest (fast Humlan leker iof med flaskan och häller utanför).

Hur som helst så är jag riktigt bekymrad och nedstämd och har dessvärre inga större förhoppningar om min älskade lilla gris.

Ska ringa Roslagstull på måndag morgon så får vi se vad dom säger. Men ja, vad ska jag säga, det gör ont.


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards