Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Bravehearts begravning

Av Denise - 25 januari 2009 19:03

Tack allihopa för snälla ord, det värmer! Och tack Natalia och Maria för erat stöd och era råd under helgen.


Jag låg kvar i sängen till 14 idag med klumpen i mig som gör så fruktansvärt ont, jag visste vad jag hade att ta itu med men orkade inte möta det. Spår efter Braveheart fanns i hela lägenheten.


Braveheart begravdes idag.


Jag är glad över att Braveheart fick en kompis att bo med, han var ju ensam så länge tills jag kastrerade Bregott för ca 6 månader sedan. Braveheart verkligen sken upp och var lycklig.

Jag är också tacksam för tipset om varma petflaskor som jag la intill Braveheart i handdukar under hans sista tid i livet, han uppskattade dom verkligen och gosade in sig i dom och la hakan på den ena.


Har under kvällen städat undan alla spår av mediciner, tvättat handdukar mm... Städade ur Bravehearts och Bregotts bur och tömde Sahramis.

Bregott och Sahrami fick träffas och det fungerade bra, nu är dom i samma bur och verkar trivas ihop. Jag känner verkligen att jag inte vill ha fler marsvin nu, så det var väl det enda bra med den här historien.


Jag hoppas att jag aldrig behöver vara med om det här igen, att någon blir så sjuk.

Jag funderar och funderar, jag skulle kunna bli galen av alla tankar som far i huvudet. Med facit i hand skulle jag ha tagit bort honom direkt. Men hos veterinären piggnade han ju till och hade kvar gnistan i ögonen. Jag vill tro att han gjorde så för att han ville ha hjälp, han ville försöka.


Och nog kämpade du på men du orkade inte hela vägen....


Nu har du det bra min finaste kille! Det är tomt efter dig och du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, sov sött!


 
 
Natalia

Natalia

25 januari 2009 19:43

Du ska inte klandra dig själv Denise, det var som jag sa, gränsen mellan att låta dem somna eller försöka ett tag till är så hårfin, har de lite kämparglöd så lever man ju på hoppet! Men jag förstår precis din känsla, hade sån ångest över Rambos bortsgång, iof avlivade jag honom till slut men då kändes det som att jag skulle ha gjort det tidigare och den känslan är hemsk.

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

25 januari 2009 20:15

Säger som Natalia; klandra inte dig själv. Om man tar bort de utan att försöka tänker man istället - "jag skulle ha försökt"
Ibland går det,ibland inte.
Och jag vet att du gjorde allt som var möjligt att göra för Braveheart.

http://marias.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards