Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Shoppingfynd, sjuk Patin och lite till...

Av Denise - 16 februari 2009 11:40

I fredags efter fikat (se föregående inlägg) gick vi lite på stan och meningen var att jag endast skulle titta på kläder. Det gick däremot inte så bra eftersom en affär hade ordentligt nedsatta priser på jeans, alla jeans 100:-. Jag köpte två par och kände mig riktigt nöjd eftersom jag har flera i samma märke sedan innan.

Väl hemma på kvällen gick jag in och på H&Ms nätshopp och kollade lite på salesidan, 14 tröjor fick jag ihop för ca 700:-, inte dåligt!


Jag har nyss kommit hem efter en sväng till brevlådan, postade anmälan till Valbo och hoppas att den hinner fram i tid. Jag har på senare tid blivit en "sista minuten" vilket jag inte alls är egentligen, skärpning!


Mycket gos har det blivit med marsvinen, i lördags låg jag och Humlan i soffan och kollade på film. Vi somnade båda två och jag vaknade av att Humlan blev sprallig, kissnödig kanske :) Humlan är ett perfekt "gosmarsvin", de andra är det en väldans fart när jag har dom i sofffan, medan Humlan lägger sig till rätta och slumrar.


Igår när jag skulle åka till jobbet såg jag att de nya dalmatinermollysarna var dumma mot min slöjstjärt Patin. Patin låg på rygg vid ytan och så fort han försökte vända sig kom mollysarna och bet på honom, stackars Patin :(

Jag sprang ner i förrådet och hämtade en hink, jag hovade upp mollysarna och sa med en arg röst "ni ska vara glada att det här inte är toaletten"!

Idag mår Patin bättre men är stundvis upp och ner. Det är ju typiskt slöjstjärtar.

Mollysarna bor fortfarande i hinken och antagligen är Patin sjuk eftersom dom ger sig på honom. Jag tycker dock inte att det är snällt av dom och Patin förtjänar ett bättre slut så dom får bo kvar i hinken tills jag kommit på en bättre lösning.


Idag är jag ledig och hade som vanligt stängt av mobiilen för att få "sova tills jag vaknar" som jag alltid säger. Jag vaknade av mig själv så tidigt som 8.30 och har tvättat täcken och kuddar hela morgonen.


Snart ska jag och Elin gå ut och gå.


Hej då!

 
 
Lena

Lena

16 februari 2009 16:04

Vilka klädkap du gjort!

Ha en fortsatt bra dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
sara

sara

16 februari 2009 17:05

dina fiskar har då tur som har dig som matte! När någon utav firrarna i vårat akvarium var dumma mot min slöjstjärt Luna åkte dom raskt ner i toaletten. Varenda en!
Så dom borde inte vara så kaxiga mot Patin! Hälsa dom det!

hihi , kram!

http://sari.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards