Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Humlan bajsar vanligt och annat som jag glömt berätta

Av Denise - 17 april 2009 13:56

Fortfarande sjuk :( Förkylningen verkar vara på väg bort men nu har jag besvär i andra delar... Blev kallad till ett möte på jobbet under förmiddagen och kände mig helt slut efteråt. Skulle gått med mamma och Oliver på en kort promenad men orkade inte.


Gick hem och tog ut Humlan för att kolla bajset, och nu kommer det normala pluttar igen :) Humlan bor på högsta våningen i burskåpet och jag brukar använda en pall för att nå upp. När jag hade stoppat tillbaka henne i buren och skulle gå ner från pallen trampade jag rakt ner i makaronisilen, (för er som undrar varför den står där så är det för att jag sköljde maskrosblad igår och jag matar marsvinen med maskrosblad från den). Landningen blev inte så bra, aj aj, tur att jag hade stoppat tillbaka Humlan!


Här om dagen när jag dammsög i vardagsrummet råkade jag dammsuga på Bregotts Guldpetrosett, den hänger nu nästan bara i trådar. Men det var tur att det var en sån rosett, för då kan jag faktiskt köpa en ny. Tänk om det hade varit Sahramis Pet of The Year, Humlans SM, eller ja, vilken annan som helst egentligen. Alla har ett minne och en historia och alla är lika fina! Bregott ska få en ny, men Fredrik tyckte att den blev finare efter olyckan :P


Jag har ju även glömt/inte orkat berätta att jag klarade provet för att bli petklassdomare i Kallhäll. Som det ser ut så blir det uppbedömning i Sorunda, spännande! :)


Hej då!


 
 
Natalia

Natalia

17 april 2009 17:49

Grattis Denise, vad roligt snart är du domare ju! :)

Haha kan du inte ta en bild på rosetten?
Hoppas det inte är ngt allvarligt/dumt ang mötet på jobbet :( kram vännen!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

18 april 2009 11:58

Härligt Denise!! Norrort kommer vimla av färsta petdomare snart! ;)

Kram på dig! och krya på dig! :)

http://marias.bloggagratis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards