Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Oönskade marsvin

Av Denise - 23 september 2009 22:10

Igår när jag kom hem från jobbet fick jag ett samtal från en tjej ang oönskade marsvin. Hon hade en kompis som hade två marsvin som hon inte kunde behålla pga småbarn och ny hundvalp... Jag kunde inte ta marsvinen eftersom jag anser att jag har fullt upp med mina sju (snart åtta). Jag hänvisade till marsvinshjälpen och olika annonssidor. Hoppas att dessa marsvin får en andra chans eftersom de tydligen skulle avlivas annars. Jag fick ett och annat sagt men är såklart glad för marsvinens skull att deras matte har en väninna som bryr sig om dem. Mjukisgrisar från IKEA är ju annars ett bra alternativ till levande varelser som man tröttnat på.


Tara repar sig bra tycker jag. Pratar mycket med resten av gänget från transportburen och verkar glad i livet, kissat på Fredrik har hon också gjort såklart. När det är dags för smärtstillande tuggar hon tag i pipetten och snuttar i sig dosen helt själv, hon fullkommligt älskar Metacam och jag önskar jag kunde ge henner mer bara därför :)

 
 
Gisela

Gisela

24 september 2009 12:06

Jasså hundvalp... det är det dummaste argumentet jag vet...

Bra att det går bra för Tara! Hoppas det inte var en massa farligheter i knölen.

Ny gris? Spännande vem då?

http://svinkonst

 
Natalia

Natalia

24 september 2009 23:09

Jag kom på nu! Vet inte om du såg mitt sms jag skicka tidigare idag, nya grisen visst är det från S? dalmisen :D Får skylla mitt dåliga minne på att jag har för mkt i min lilla skalle just nu...

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards