Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under september 2009

Av Denise - 7 september 2009 09:44

Jag och Gisela gjorde ett tappert försök att fota de tre efter finalen. Men magpiesarna ville annat såklart, smaka på varandras rosetter, pussa varandra, byta platta osv.


Av Denise - 5 september 2009 20:14

Hemma igen efter en mycket trevlig utställning i Örsundsbro.

Hade sovmorgon imorse och åkte hemifrån ca 6.30, mot VH för att hämta marsvin hos H, sedan hämta B och tillsist M. Sedan bar det av.

Kul med en ny lokal, jag tyckte att lokalen var bra!


Idag var jag hjälpdomare åt M, mitt första domaruppdrag. Jag var nervös imorse men det gick över redan vid första djuret. Jag dömde hanar + några honor.

Jag är väldigt nöjd med min bedömning och det kändes otroligt bra! Många fina marsvin kom upp på bordet och det var kul att döma dom!

Mina "uppdragsgivare" verkade också väldigt nöjda så nu har jag en BIS-pet bedömning i sikte.


Jag ställde ju även ut själv, Magie och Bregott.

Magie - 90p, 1/4 + silverkort (guldpet), BIS PET 4!

Bregott - 91p, 1/1 + silverkort, BIS PET 7!

Riktigt kul att det var tre magpies i finalen och alla placerade sig!


Dizel ställdes i klippt långhår, han fick 91p och en otroligt bra bedömning, domaren sa många fina ord om Dizel.

Dizel fick dessutom ett personligt HP av domaren, en KAM! Haha, hon ville aldrig mer se Dizels lilla "dockkam". Det är ju hans turkam, jag vann den på min första utställning :) Jag får väl gömma den lilla under handduken eller något i fortsättningen :P För ja, jag kan väl hålla med alla domare om att den är.. hm.. ja vad är den? För liten?


God natt!

Av Denise - 4 september 2009 11:08

Ännu en utställning, kul! Imorgon åker vi till Örsundsbro, hämtar upp B och M på vägen. Känns som att jag har sovmorgon imorgon, ska inte vara hos B först 7.30

Det är Magie och Bregott som ska ställas i pet, båda är badade och de två är verkligen som natt och dag. Bregott är nog det snällaste petmarsvinet jag har! Magie då, ja hon är såklart också snäll men med en egen vilja som jag aldrig lyckas vinna över! Igår när hon badades och var full av schampoo trippade hon iväg, ut ur duschen, rakt över badrummet och ut mot hallen, som ett litet moln med ben.

Sedan incidenten med Sahrami våras när han stukade foten i handfatet så badar jag dom alltid i duschen, där kan de inte ramla. Bra arbetsställing, njae!

På tal om Sahrami så plockades han upp i går, av ren vana, och började fixas med, men han ska ju inte med :P

Dizel ska ställas i klippt. Har inga förväntningar på honom. Eftersom han rakades i sommras så har pälsen inte hunnit bli jämn, han ser ut att vara klippt i etapper och därmed blir den ju heller inte så tjock. Men vad tusan, han är snart fem år och så himmla fin och fräsch!


Och imorgon är det även dags för mig att göra debut som petklassdomare! Ska bli väldigt kul, jag är inte ett dugg nervös. Är det någonting jag har lärt mig under dessa fem år som petutställare så är det hur jag inte ska döma. "En klo hö. bak kunde ha varit 1 mm kortare", ja ni känner nog igen det ;)


Nu ska jag packa och fixa transporterna innan jag ger mig iväg till arbetet!


Jag ser fram emot imorgon, vi ses! :)

+

Av Denise - 1 september 2009 11:28

Jag vill bara lägga några goda ord för husdjursbutiken. Jag har handlat där i från två gånger nu, och är supernöjd! Bra priser och snabb leverans! Kanon att dom har oxbows foder!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards