Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 19 december 2007

Av Denise - 19 december 2007 19:02

Mitt i min julfotografering började Humlan och Dizel äta på samma höstrå, och dom pussades. Hur gullit som helst! Bilden gör dock inte ögonblicket rättvisa, dels pga dålig fotograf men även pga värdelös kamera.



Av Denise - 19 december 2007 16:19

Jag hade tänkt att skriva ett helt eget inlägg om mina julkortsfunderingar. Jag fick mitt första julkort idag, från Sigrid och Sigvard, ett äldre par nånstans uppifrån som jag får julkort ifrån varje år. Jag vet inte alls hur jag känner dessa männikor, vad vi har för band, men rara är dom.

Jag blir liksom glad när jag får julkort från Sigrid och Sigvard, även fast det bara står "God Jul Denise, från Sigrid och Sigvard".

Annars avskyr jag julkort, av den enkla anledningen att jag inte vet vad jag ska göra med dom när våren kommer. Under julen sitter dom oftast på kylskåpet, men sen då, ja då slänger jag alla julhälsningar.


Men jag har alla julkort från Sigrid och Sigvard sparade i min byrålåda.

Av Denise - 19 december 2007 16:07

Jobbade förmiddag idag, skönt, jag vaknade dessutom pigg som en ärta kl 05.30, inte ofta det händer.

Fick en hel del dataarbete klart på jobbet, skönt att slippa en liten del av stressen.

Efter jobbet åkte jag ner till centrum eftersom jag hade läkartid. Innan det hann jag minsann shoppa lite, fy fy. Hittade iaf fina julgranskulor på Hemtex för halva priset (halva priset = man måste köpa), en väggalmanacka med tomtebobarnen och en klockren julklapp till en vän "en liten bok om dumma män", det hade ju iof varit en klockren present även till mig men nu får det räcka med julklappar till mig själv.

Väl hos läkaren fick jag det glädjande beskedet att mina konstiga prickar ska opereras bort, trots att det inte var någon fara med dom. Men dom kliar och sticks (och är förfärligt fula). Jag skulle få ett brev på posten med tid.


Nu är det för tusan inte långt kvar till julafton!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards