Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 23 december 2007

Av Denise - 23 december 2007 22:04

Jag och Braveheart har haft en mysstund på sängen och ätit Critterberries (inte jag då).

Min finaste farbror, vad skulle jag göra utan dig?

Av Denise - 23 december 2007 18:37

roligaste!

Jag står ute på tomten och röker, i huset mitt emot bor "dramapolackerna" som jag och mamma kallar dom. En i familjen försöker stänga förrådsdörren, men den öppnar sig hela tiden.

Vad jag ser men inte han är att det är en grankvist ivägen. Han börjar med att försöka stänga dörren några gånger lungt och försiktigt, och tittar noga om det är något ivägen.

Han blir irriterad och börjar smälla i dörren för att sedan sparka på den. Han börjar skrika på polska och sparkar en sista gång. Dörren öppnar sig givetvis igen och jag gapskrattar, han vänder sig om, ger mig en ond blick för att sedan smälla igen ytterdörren efter sig.

Visst är det härligt med jul!


En annan granne håller på att flytta och tanken slog mig just att dom låter flyttsläpet stå öppet med massa möbler i, tänk om någon av mina missar hoppar in och flyttar med till Nyköping? Hemsk tanke!

Samma granne frågade tidigare idag om vi visste någon som sålde hundvalpar, för han hade tänkt att ge en till sin dotter i julklapp. Mamma frågade om de var hemma på dagarna och om de verkligen hade tänkt igenom ett eventuellt hundköp. Grannen såg frågande ut... Behöver jag tillägga att samma familj förut hade marsvin som de inte alls skötte.


På tal om katter så kom lilla Nova in med svullet öga, jag har tvättat och hoppas att det blir bättre. Har ingen större lust att åka till veterinären under julhelgen :/


Granen har anlänt så snart ska vi pynta!

Av Denise - 23 december 2007 15:11

Igår storstädade jag burskåpet och köpte julklappar till marsvinen i grönsaksform.

Jag känner mig relativit klar med alla förberedelser inför julafton. Jag har sett att jag ska få riktigt många julklappar, jag tänker aldrig bli för gammal för julklappar.

Idag ska jag baka pepparkakor och klä granen med mamma, om vi får någon gran, den har inte dykt upp än och jag börjar bli orolig :S


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards