Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 3 september 2007

Av Denise - 3 september 2007 14:09

Det är något visst med just måndagar, varesig man jobbar, är ledig, har semester, eller att det är en kanondag så är alltid måndag en måndag...

Idag är det iaf en måndag och jag jobbar.


Jag började dagen med att ge mig ut i det fina höstvädret och plockade äppelkvistar. Nedanför mitt hus har vi skog och en stoooor äng, och i mitten av ängen växer ett stort äppelträd. Tidigare har det varit torp där med kor och sånt, det finns många husgrunder kvar. Ett himmla mysigt ställe!

Det var även en massa vildsvinsbajs och det kom puffar av grislukt när jag stod där på tå och plockade kvistar. Jag var beredd på att det plötsligt skulle resa sig ett gäng svin som legat på ängen, men det gjorde det inte, som tur var.

Annras kryllar det verkligen av vilt här, men jag lyckades kanske vara tillräckligt tyst.

 Knatade hemmåt igen och städade alla burarna och serverade äppelkvistar, gott!


Dammsög och vattnade blommorna. Känner mig duktig, som gjort allt detta, på en måndag dessutom!


Nu ska jag slänga åt marsvinen lite morötter, sedan är det dags att bege sig mot arbetet.

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards