Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 19 september 2007

Av Denise - 19 september 2007 22:11

Jag blir ärligt talat gråtfärdig när jag tänker på mitt liv utan bil, (ja, jag vet, jag borde söka hjälp alternativt skaffa ett liv) :P

Ett kort tag funderade jag även på att bosätta mig på jobbet, just för att slippa de ständigt försenade bussarna/tågen som i mitt förra (bilfria) liv retat upp mig något enormt.

Jag har t.o.m tänkt tanken att börja cykla till jobbet (1.3 mil).

Många tycker nog att det är fånigt att jag blivit så fäst vid min bil, men prova att hoppa in i mig så får ni känna hur det känns! Eller prova att flytta till världens ände där du slutar på jobbet kl 21 och i bästa fall är hemma kl 23.


Hur som, jag har en bil på g!! Halelulia! Bra (ganska bra) pris, ingen rost (min nuvarande består av endast rost, typ),  grön färg, och allt annat är bra! Fast jag får den isf i nov/dec, så det skiter sig fortfarande med utställningen i Kallhäll. Jag ska dock försöka låna en bil till då, eller hyra en på OK.


Vad ska jag göra med min nu då? Jag ska köra med den tills den brakar och försöka sälja iväg den som reservdelsbil på Blocket. Mamma hade dock en bra idé. Att jag skulle ställa den över en helg vid tågsstationen, då blir den troligtvis uppeldad och jag får försäkringspengar. Fast nää, sån är inte jag.


Andreas på jobbet (som brukar åka med mig) insisterade på att vi skulle ha begravning för bilen Bosse-Bo, och ja, det kan jag väl gå med på.



Åter till vad den här bloggen faktiskt handlar om, marsvin.

Marsvinen mår bra. Humlan har slutat dricka/leka med flaskan och vattennivån är normal igen, skönt!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards