Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 28 september 2007

Av Denise - 28 september 2007 21:49

Råkade ut för en stackars människa idag som tydligen inte förstår att det finns människor som är funktionshindrade och kanske behöver lära sig trafiken genom att det ska vara helt bilfritt på vägen när man går över gatan, och därför vinkar jag åt bilarna att de kan köra fast än vi står där för att gå över. Alla människor förstår inte skillnaden mellan en stillastående bil och en som åker.

En av dessa bilister kände tydligen ett starkt behov av att öppna bildörren och skrika åt mig och ungdomarna att man minsann inte ska stå vid övergångsstället om man inte tänker gå över.

Såna saker gör mig upprörd, och jag blir ännu mer upprörd när jag låter såna människor ta min energi. Men en dagens tistel i tidningen är gubben värd!


Senare på Ica skulle jag "köpa" blomkålsblast. Killen i kassan såg ut som ett frågetecken och började bläddra i flikarna. Jag säger då att det är sådant som dom ändå slänger, att det inte går att köpa. Och då slänger killen det!! :S

Haha! Tror han att jag har plockat ihop det för att be honom att slänga det? Hur roligt som helst!  

Av Denise - 28 september 2007 12:01

Ja, nu har Chelsie minsann fått en liten propp! Men jag är ingen expert så jag vågar inte hoppas på för mycket, men proppen är där och det är ju ett bra tecken :D

Nästa vecka är det dags för Chelsie att åka hem till matte och husse igen. Såg bilder på Curly (som ungarna kan bli), de ser jätteroliga ut :D

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards