Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 11 september 2007

Av Denise - 11 september 2007 15:44

Satte igång med bullbak på morgonkvisten, har inte bakat på evigheter. Bakade ofta när jag gick på Gymnasiet, minns att jag avsatt varje tisdageftermiddag för just det.

Så nu står det iaf färska bullar i köket, och det luktar himmelskt gott!


Fortsatte sedan med att göra chokladrussin, ganska så nyttigt godis och supergott!

Man smälter vit (eller vilken man vill) blockchoklad och blandar i russin. Man kan även ta nötter, müsli, cornflakes eller vad man nu tycker bäst om.

Sedan gör man små kluttar av blandningen och lägger på ett bakplåtspapper. När chokladen sedan har stelnat (tar ca 2 timmar(!)) så lägger man dom i kylen i 30 minuter.

Jag brukar även göra dom till julgodis, "Denise julkluttar" borde dom kanske heta :P


Efter att ha spenderat så lång tid i köket bestämde jag mig för att åka till Centrum för att handla för min bonuscheck på 50:- på Lindex. Den höll bara i 14 dagar och jag behövde ju verkligen göra av med den eftersom det är onödigt att inte utnyttja den. (Och att jag sedan handlade för 500:- spelar ju ingen roll, bonuschecken kom ju till användning).

Men nu är det faktiskt ett allvarligt shoppingSTOPP för mig. Jag tänker inte titta i en H&Mkatalog eller ens öppna erbjudandekuverten från Ellos på minst en och en halv månad! (Klarar jag det så är jag värd lite shopping). Jag borde nog gå i terapi eller något....


Idag var det exakt ett år sedan jag mötte upp Sophie på centralen för att ta hem lilla Sahrami, liten och söt som kyckling! Han är såklart söt nu med, men något större ;)

Och ett år sedan Dizel kastrerades.

Tiden går fort...!


Moooot bullarna!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards