Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Denise - 9 maj 2009 21:01

Oj då, jag glömde ju att berätta att jag blev godkänd på uppbedömningen, nu är jag petdomare! :D

Men vad svårt det var! Det blir nog lättare att döma en hel utställning då man kan jämföra olika djur i samma klass än det var idag när det kom upp djur i alla möjliga åldrar. Men det blir såklart annat som blir svårare med en riktig bedömning!

Av Denise - 9 maj 2009 18:45

Utställningshelgen började med att Natalia kom hit igår kväll. Jag hade bestämt mig för att ta med henne på en tur runt stan så att hon skulle få någolunda koll på Nynäshamn. Sagt och gjort, dock ville hon sååååå gärna se vildsvin.

Så jag tog med henne på vildsvinssafari, arrangerat av mig själv. Vi behövde inte åka långt, efter knappt 10 minuters bilfärd och in på en grusväg så stod där två grisar på en äng. Jag saktade ner och stannade bilen jämsides med dom där de stod och betade. En sekund senare tittade dom upp och rusade rakt emot bilen i världens attack!

Vi skrek rakt ut och jag körde gasen i botten iväg på den gropiga grusvägen. Natalia är nu livrädd för vildsvin, haha :P


Vi hoppade väl i säng vid halv två tiden, sedan upp igen kl 07. Mot Sorunda!


Ivalde var först ut. Han fick 89p, och väldigt fina kommentarer, dock päronformad. Han ser dräktig ut :S Jag är jättenöjd med hans bedömning!

Sedan var det Taras tur, hon fick 93p, silver och placerade sig som BIS PET 2 i finalen, det hade jag absolut inte väntat mig, jättekul!

Tara ställdes också i ras, det gick bra tycker jag! Långa strån såklart och ojämn i färgen men det kan hon leva med ;)

Dizel ställdes i klippt, han fick 89p och blev även Bästa klippta 1! Domaren var väldigt imponerad över hans pälskvalitet vid hans ålder! (Och domaren skrattade såklart åt min lilla kam i vanlig ordning, haha :P)


Tidningen var där och fotade och pratade med marsvinsfolk! Några från Nynäshamn kom som besökare och frågade mig om marsvin. Det roligaste var när min farfar plötsligt dök upp, det var den sista personen jag hade väntat mig skulle komma på en marsvinsutställning :P Han kom även tillbaka senare för att se finalen och verkade riktigt intresserad, haha!


Och äntligen har lilla Magie flyttat hit! Söt som socker och en riktigt nyfiken tjej! Hon träffade Tara och Ivalde på golvet först. Nu sitter dom i buren och Ivalde är lite sugen på henne och springer runt med snoppen ute. Men Magie springer snabbare och stannar för att äta hö och pellets :P 

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards