Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Denise - 13 maj 2009 12:06

Under förmiddagen släpade jag ut marsvinens uteburar på gräsmattan nedanför trappan och marsvinen släpptes ut i det gröna! Lyckan var total! Nu ligger hela gänget utmattade i sina burar efter utevistelsen! Lilla Magie fick vara ute en kort stund då jag inte vill chocka hennes mage, det tog dock ett tag för både henne, Ivalde och Tara att förstå vad de gjorde ute. Medan Humlan, Sahrami, Bregott och Dizel var helt vilda.


Sahramis tass är helt återställd och han knatar på som vanligt. Humlan är tyst i lungorna och Baytril ges flitigt varje kväll och hon belönas med maskrosblad och gräs varje gång, precis som jag lovat henne!


Igår åkte jag en vända för att inhandla grönt till marsvinen, på Willys hade dom morötter i knippe för 5:-/styck! Jag köpte så många man fick och skickade även dit mamma för att köpa fler. Men hur i allsin dar ska dom kunna äta upp allting?  Man skulle haft flera marsvin ;) Marsvinen har fest iaf!


Här om dagen åkte jag med Fredrik till Länna där han skulle inhandla en jacka. Jag tvingade honom att åka förbi den nya(?) djuraffären i Haninge (Grizzly) också! Döm om min förvåning, vilken bra affär! Stora affischer satt uppe "marsvin är flockdjur, köp två", "marsvinsuppfödare sökes". Det tycker jag är superbra och det fick dom även höra!

Jag köpte en tygkorg till marsvinen som dom kan mysa i när de kollar på tv med mig, (eftersom jag inte hann köpa någon på utställningen), en jättehäftig rot till mitt akvarium och en guldfiskkompis till Moos efter som Patin dog för ett tag sen.


Dags att åka till jobbet! Hej då!  


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards