Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Denise - 20 maj 2009 22:02

Nu har alla gäster gått hem och det var en riktigt trevlig födelsedag det här!

Jag fick en massa fina och bra grejer, bla presentkort på Ica, pengar, blommor, en fin utekruka, en söt vattenkanna, eltandborste och en rund badrumsvåg med blommönster.


Marsvinen blev gosade med såklart, Sahrami placerades i svärmors knä där han satt och kurrade, Magie sprang omkring i soffan och blev bjuden på maskrosblad.

När farmor och farfar skulle åka hem frågade farfar när nästa utställning var. Jag sa att den var den 6 juni i Valbo. Farfar hade en kort diskussion med farmor och de kom fram till att det var lite väl långt att åka dit. Haha, jag tyckte att det var så roligt och gulligt! Farfar kom ju till Sorunda två vändor och berättade idag för de övriga sällskapet hur en marsvinsutställning går till och att han sagt till alla han känner att Tara kom tvåa. Han frågade också när prisutdelningen för Dizel var eftersom han läst i tidningen att han kom etta i klippt utan att farfar hade sett finalen. Haha, jag tror att han är lite sugen på ett par marsvin ;)

Av Denise - 20 maj 2009 14:50

Jippie, födelsedag! 23 år fyller jag! Jag kommer alltid att fira min dag och kan lova att det aldrig kommer att stå "all ev uppvaktning på min födelsedag undanbedes, vänligt men bestämt." i tidningen! Klart att man ska fira och få prresenter när man kan! :D


Imorse vaknade jag med nackspärr, den är fortfarande kvar :( Åkte till jobbet på ett p-möte där det var tårta och serpentiner! Nu är jag hemma och ska göra iordning marängsviss till mamma, pappa, formor och farfar som kommer senare.

Marsvinen har också haft kalas, har plockat in massor med grönt och köpt fler morötter i knippe för 5:-, (de förra hann de aldrig äta upp innan de blev dåliga).

Av Denise - 20 maj 2009 09:53

Jag har kommit på mig själv med att fastna flera kvällar i rad vid burskåpet när grisarna ska nattas. Magie är ju så himmla rolig att titta på! Hon går mestadels runt i buren med nosen rätt upp i vädret och tigger maskrosblad. När det är matdags hänger hon verkligen över burskåpet och kvittrar.

Hon äter dessutom gärna från de andras mun. Igår hade Ivalde en maskorsskjälk som han åt på, då springer Magie dit och inte bara äter från samma utan försöker verkligen dra den i från honom. Magie är väldigt intensiv i dragkampen medan Ivalde mest ser sur ut och håller fast den. Slutligen lyckas hon dra den ifrån honom och när Ivalde kommer för att ta tillbaks den så vickar hon upp den varje gång han försöker samtidigt som hon tuggar jättefort. Ivalde gav upp efter en stund och såg att det fanns mer i buren. När stjälken var slut gjorde Magie samma sak med Tara. Hon är allt bra kaxig lilla Magie!

Full fart är det på henne, hon ska upp och klättra på allt, så nyfiken!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards