Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 4 maj 2007

Av Denise - 4 maj 2007 14:47

Puuh, nu är alla burar städade, har storstädat och skrubbat. Hos Sahrami och Aaron upptäckte jag fläckar av nyponsoppa, ända upp i taket, hur äter dom egentligen? :P Dom var dessutom omöjliga att få bort.

Igår fick grisarna honungsmelon, en riktig favorit. Och senare på kvällen såg jag att Dizel hade hela pälsen full och på topparna i luggen. Nu sitter alla lungt och äter hö i godan ro. :)


Snart ska jag och mamma gå och göra iordning Bobbys grav. Jag har funderat och funderat och kommit fram till att -

Flytta upp den stora stenen. Just nu så ligger han ju under stenen och lyfter man på den så är det massa jord. Där ska jag lägga ny jord och plantera gräsfrön så att det växer till sig.

I slänten, Bobby är begravd i en jättefin slänt under äppelträd och syrener, där ska jag strö ut blomfrön.


Det kommer att bli jättefint! Och det känns skönt att man inte kommer att se vart vi har grävt när gräset växer upp.


Det känns som att det var igår Bobby lämnade oss, fastän det snart har gått ett år.


Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards