Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Denise - 22 juli 2007 16:57

Idag kom Paulus matte och hämta lilla killen efter fem veckor hos mig. Jag kommer att sakna honom. Jag blir så glad när jag ser att marsvinsägare verkligen tar hand om sina marsvin, och är måna om dem, som Amanda är med Paulus.

I veckan hittade jag en knöl på/under Paulus bröstvårta, den var hård, ganska stor (1x2 cm) och lite avlång. Han verkade inte ha ont i den men det droppade lite blod blandat med vattenliknande vätska (inte var) ur bröstvårtan ibland. Amanda ska ta honom till veterinären och kolla upp knölen, jag rekommenderade Roslagstull till henne. Jag hoppas att det inte är någon fara med honom. Någon här som har varit med om något liknande med sina marsvin? Vad tror ni att det kan vara?


Annars idag har jag pysslat med marsvinen, främst Humlan och Sahrami som ska med till Väddö.

Jag ska hålla ögonen öppna efter en hona där också, kanske en aby? Eller en släthårig i Humlanfärger, eller iaf liknande :D


Braveheart har lagt på sig! :) Han har varit så tunn under våren men ändå vägt runt 1.3 kg så han har ju inte varit underviktig. Men nu, poff så börjar han bli större. Och det beror inte på att jag göder dom med gräs, för det har inte varit något direkt uteväder för marsvinen. Kanske är fodret från Oxbow?

Jag har ju läst att äldre marsvin ska ha fri tillgång till pellets, är det bra om Braveheart får det? Han är ju iof bara 3.5 år, men räknas han som gammal tycker ni?

Jag funderar iaf på att anmäla Braveheart till Kallhäll för en eventuell come back! :)


Många frågor blev det! :)


Imorgon börjar jag jobba igen, jag borde kanske inte klaga eftersom vi ska vara på Gröna Lund hela dagen ;)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards