Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Denise - 6 juli 2007 22:53

Det var på tiden, har typ sedan i måndags redan gått på semester mentalt så det har varit en tuff sista vecka på jobbet.

Jag trivs jättebra med mitt jobb, men man behöver faktiskt semester. När jag tänker efter så har jag aldrig haft semester, jag har aldrig vart ledig i hela två veckor sedan ca 4 år tillbaka eftersom jag alltid har arbetat för såna som haft semester. Men nu är det min tur! Hurra!

Jag har inga planer för min semester, skulle vara roligt att åka Sverige runt helt själv i min rostiga Toyota bara för att, men jag har ju små pälsbollar att ta hand om och tur är väl det för jag skulle nog åka vilse ändå :P


Det känns så skönt att det ordnade sig med Aaron, jag blir såååå orolig och tror alltid det värsta när mina babys blir sjuka.


Ikväll har jag lovat grisarna kligröt, så det ska jag göra härnäst.


Nu sitter de och provsmakar det nya fodret, och det verkar riktigt poppis, Braveheart har vält ut hela skålen och Sahrami och Aaron började tjivas om pelletsen så de fick en varsinn skål, nu sitter de nöjda och knaprar :)


På bilden nedan syns Bobby Love och Aaron som bäbis, bästa vänner var dom!

Av Denise - 6 juli 2007 13:47

med Aaron i behåll.

Åkte in akut i morse och blev bemött av Annika (min favoritveterinär på Roslagstull).

Aaron blev röntgad och de hittade inga stenar, dock vart Annika chockad över blodet jag hade med mig i ett rör. Det visade sig att Aaron har urinvägsinfektion, en kraftig sådan så de tyckte att det var bra att jag kom akut.

Jag fick med mig Baytril hem som lilla A ska äta i 10 dagar, recept på smärtstillande och en något tunnare plånbok, hehe. Tur att de är försäkrade de små liven säger jag bara!

Hoppas nu att han piggnar till, han är ju iof inte speciellt slö men ändå :) Spralligare och busigare marsvin får man leta efter :P


Kom hem vid 13, ner på apoteket och hämta smärtstillande och köpa Proviva Nyponsoppa. Hem och dricka kaffe för att snart bege mig till arbetet (sista dagen innan semestern!!!)


På Roslagstull köpte jag även Cavy Cuisine för att prova, stod att det skulle "rena urinvägarna" osv... och det kan ju mina marsvin behöva känns det som.

Dessutom så blir det nog inte så dyrt med Cavy Cuisine, har räknat ut att det kommer att gå åt en säck på 2.5 kg (200:-) var 4-5:e månad ungefär.


Snart kommer min arbetskamrat Jenny och hämtar mig, vi brukar samåka när vi jobbar ihop, det är min tur att köra men det har varit en hård dag och jag känner mig inte alltför kvicktänkt. :P


Hej då sålänge! Och håll tummarna för att lilla A repar sig!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards