Det är detaljerna som gör det.

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2007

Viltolycka och hundoperation

Av Denise - 4 oktober 2007 20:41

Idag var det dags för våran hund Oliver att åka till veterinären där han skulle bli sövd. Veterinären skulle ta bort tandsten och operera bort en knöl han har haft i mungipan länge men som nu har börjat klia och ha sig.

Sövningen gick bra och nu är Oliver trött med tratt på huvudet och allmänt olycklig.

Veterinären hittade tydligen blåsljud på Olivers hjärta, men ytterst lite som inte skulle vara någon fara inom de närmsta åren. Spaniels får ju ofta problem med hjärtat men jag hoppas att Oliver får leva länge till.


På väg hem från jobbet nyss... När jag satte på mig skorna tänkte jag på min arbetskamrat Jenny som krockade med ett rådjur när hon slutade kl 20 förra veckan. Och bara för att jag slutade kl 20 idag så tänkte jag att jag skulle köra extra försiktigt idag. (Konstiga tankar, jag vet).

Hur som.. Halvvägs hem ser jag en lång bilkö framför mig, jag saktar in, svär lite (oftast är det gotlandstrafiken som orsakar stopp), och kryper fram. Radion byter kanal och någon berättar om en viltolycka där jag just är, djuret ligger tydligen skadat på vägen osv...

Jag kryper fortfarande fram (jag fattade inte riktigt att det skulle ligga MITT PÅ vägen), men det gjorde det. En stor älgko med ledsna ögon som gång på gång försökte resa på huvudet i väntan på viltvårdare.

Och då dyker mina konstiga tankar upp igen, tänk om jag inte skulle ha gått på toaletten innan jag åkte, då kanske det skulle ha varit jag som kört på den, eftersom jag startat från jobbet tidigare...? Man blir ju galen av att tänka så.

Jag tyckte iaf att det var himla obehagligt att se allt sådär nära.

Jag körde i 50km/h hela vägen hem...

 
 
Natalia

Natalia

5 oktober 2007 16:34

USH VAD HEMSKT! jag ser framför mig, blicken å allt, jag skulel få panik. var du tvungen att åka för bi/på älgkon eller hann de flytta på henne? :(

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katt

5 oktober 2007 19:40

Usch, vad hemskt. Stackars älgen. Tur att det inte var du som krocka med den.

Och krama Oliv från mig. vet hur roy tycker det är när han tvingas ha tratt.

Kram

 
Natalia

Natalia

7 oktober 2007 09:15

Ush jobbigt, levde den då?
På tal om påkörda djur, det ligger en påkörd katt bara ett stenkast från mitt hus, jag får lite panik känns hemskt att den bara ligger där. Man tycker ju att de som äger katten borde sakna den? Sorgligt iaf :(

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

8 oktober 2007 17:48

Den hade inget halsband, tror inte att den var öronmärkt men jag tog inte i den... Men nu är den borta så ngn har tack och lov tagit hand om stackarn.

ja faktiskt, det ska bli riktigt kul! vet du vad, det har kommit en ny gris till familjen, en liten abby hona som behövde ett nytt hem (genom jobbet såklart)! :-)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

9 oktober 2007 10:39

Hon har inte träffat de andra än, jag ska vänta ca 2 veckor innan jag sätter ihop dem (hennes kompis hade lunginflammation och för att inte riskera ngt så avvaktar jag).

Min kamera är trasig så jag har fått låna Glenns men nu vet jag inte hur man överför bilderna till datorn, det är ngt knas :( Hon är iaf helt vit på kroppen förutom ansiktet och en fläck på rumpan där hon är svart, men hon har en vit bläs på ansiktet. Jättesöt faktiskt!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 13 juni 2012 22:37

Idag har det firats födelsedag på Torggatan, Mister blev nämligen 2 år idag, tänk att han för 2 år sedan bara var en vit liten korv.    Mister älskar tonfisk, kanske mest av allt i livet. Han får det varje kväll även fast han tigger redan från ef...

Av Denise - 31 maj 2012 13:26

 Dagen var kommen, dags för vårruset 5km, stämningen var på topp! Men var lite  orolig då jag inte hunnit träna så mycket som jag önskat innan. Men jag sprang i mål på 29,24, såååå nöjd! Höll ett jämnt tempo hela rundan och det kändes grymt! Nu sik...

Av Denise - 29 maj 2012 19:45


     I fredags skrev jag mitt sista prov i palliativ vård och lämnade in mina sista inlämningar i rehabilitering och habilitering och palliativ vård. Så om allting går enligt planen, dvs att jag inte missat något helt i någon inlämning eller...

Av Denise - 24 maj 2012 22:14


Jag fullkomligt älskar den här lilla hörnan på min balkong.   ...

Av Denise - 23 maj 2012 18:46


   Titta en sån fin bild min vän Beatrice har gjort, den dagen var jag, Mister och hennes hund Håkan och fixade med Beas trädgård. ...

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards