Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg under januari 2008

Av Denise - 10 januari 2008 18:47

kl 10.00 ringde Susanne, dags att gå runt ringvägen. En härlig promenad längst vattnet blev det, i 1.5 timme, mina ben värkte efteråt, men gud så skönt det var att komma ut. Solen tittade även fram en liten stund.

Sedan gick vi till Apoteket där jag inhandlade diverse tandgrejor, vid nästa kallelse till tandis ska jag inte ha ett enda hål! Kl 15:00 hade jag tid hos tandis för att laga mitt sista hål, det gjorde ont, trots lugnande och ett antal bedövningssprutor.

Sedan gick jag till bokhandeln och inhandlade en horoskopbok, oxen, och en "jag-är-bra-bok" att skriva i. Jag har nämligen börjat läsa Mia Thörnbloms "Självkänsla nu", en bok som jag rekommenderar till alla som någon gång tvivlat på sig själv, men även till er som aldrig gjort det.


Ikväll börjar antikrundan, tjohoo!


Av Denise - 9 januari 2008 13:51

Nu har jag tittat på lägenheten, kanonfin bortsett från vissa smågrejer som fjärilstapeter tex :P Men det ger mig ju bara större anledning att måla om och göra om precis som jag vill ha den.

Den var även ganska liten, men med rätt lösningar så kommer det att bli toppenbra!

Behöver jag nämna att jag tackade ja? Nästa vecka borde jag få svar. Håll tummarna, hårt! ;)


Jag och Natalia har bestämt oss för att åka till både Kallhäll och Gävle på utställning i mars, så himla roligt! Det verkar dessutom bli ett fullspäckat utställningsår med både Rättvik (?) och SM i Eskilstuna.


Nu ska jag fortsätta att röja och rensa mitt rum, man vet ju aldrig när man flyttar ;)

Av Denise - 8 januari 2008 19:06

Jag fick min kompis Elin med mig till Granngården för att handla spån, hon var duktig på att bära :P Åkte även till Willys och köpte lite grönt till marsvinen och min första modetidning i världshistorien, jag må vara klädintresserad, men har aldrig brytt mig om att läsa "regler" kring kläder, jag antar att man blir lite konstig av allt slem i huvudet.

Jag är verkligen klen idag och mamma säger i vanlig ordning att det "säkert beror på marsvinen, tänk på marsvinen bla bla bla..." Jag kanske är allergisk mot hunden, eller kanske mot självaste mamma? Eller så har jag helt enkelt åkt på en helt vanlig förkylning som alla andra...

Så håll tummarna för "min" lägenhet imorgon!! 

Av Denise - 8 januari 2008 11:35

Jag glömde en väldigt viktig grej angående lägenheten jag ska kika på imorgon. Den har golvvärme i badrummet!!! *dansar*

Av Denise - 8 januari 2008 11:18

Jaha ja, idag är jag helt sänkt! Har nyst konstant hela natten, ögonen är svullna, blåsor i munnen och halsont. Jag insåg tillslut att jag omöjligt kan jobba i det här skicket och sjukskrev mig i två dagar. Jag hatar att behöva sjukskriva mig för jag vet hur det ställer till det när vi har så ont om folk.

Men nu ska jag satsa på att bli frisk ist för att jobba på och ignorera kroppens signaler som jag brukar göra.

Jag skulle behöva åka och handla grönsaker, får se om jag orkar det lite senare.

Ska greja lite med hemsidan också hade jag tänkt :)

Av Denise - 7 januari 2008 12:54

Yes! På Onsdag kl 13.30 får ni hålla tummarna för mig. Jag har nämligen fått ett erbjudande om en tvåa här i Nynäshamn. Lägenheten ligger i ett radhus, på övre våningen med stor balkong, egen ingång, helkaklat badrum med tvättmaskin och torktumlare, hoppas att jag får den :D

Den ligger dessutom på området brevid där jag bor nu, och det skulle ju vara perfekt om man tänker på djurpassning osv :)

Av Denise - 6 januari 2008 22:52

Ja det kan man verkligen säga. Mitt lilla troll debuterade i Klippt Långhår idag och tog hem första priset hos båda domarna :)

Av Denise - 5 januari 2008 13:17

Det var en lång och rolig dag igår, och framförallt en riktig dunderstart på det nya utställningsåret!

Resultat -

Vibys Bregott - 90p, 2/4. Silverkort. HP "Lilla Kossan".

Duettens Harliequeen - 89p, 4/4.

Ivalde - 90p, 2/4. Silverkort.

Guldpet Luneas Sahrami - 91p, 1/8. Silverkort. BÄSTA PET 2.

Guldpet Samaraz Dizel - 91p, 1/6. Silverkort. BÄSTA PET 1.

Vilka kanonresultat!

Gratulerar även till Natalias Pingu som blev BÄSTA PET 1 för Sofie!

Det var våran dag helt enkelt :)


Jag slocknade vid 21 igår i soffan, såååå trött!

Imorgon är det dags för Sollentuna igen, Dizel ska ställas i klippt. Ska bli skönt med en "lugn" dag på mässan. Och så hoppas jag att jag kan hjälpa till med något också. :)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards