Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Denise - 15 oktober 2008 22:04

Under kvällen på jobbet har jag fått tre sms från folk som meddelat att de inte kommer, så helt plötsligt är det bara två som kommer imorgon.

Vi tre riktiga vänner ska iaf äta massor med kladdkaka, jag har hittat ett jättegott recept samt hittat på lite själv.

Om det blir något kvar så lovar jag att ta med till stallet på lördag Camilla ;)



Av Denise - 15 oktober 2008 11:48

För mer än en månad sen var jag bjuden till en trevlig sminkkväll hemma hos min vän Susanne, efteråt blev jag tillfrågad av damen som höll i det (visade produkter, gav tips mm) om jag ville ha en sådan kväll hemma hos mig med inriktining på spaprodukter, dofter mm... Det skulle vara trevligt tänkte jag så den 16/10 bestämde vi att hon skulle komma hit och jag skulle bjuda hit ett tjejgäng.

Dagen efter smsade jag ca 15 tjejer (med reservation med att vissa skulle tacka nej såklart) eftersom ett gäng på åtta tjejer skulle vara lagom.

Jag fick ett svar, ett. Och det var av min vän Therese som meddelade att hon gärna kom, roligt!

De andra hörde aldrig av sig, tackade inte nej, som enligt mig hör till vanligt hyffs om man får en inbjudan.

Eftersom tiden gick så pratade jag/träffade jag de flesta av dessa 14 tjejer som inte svarat i andra samanhang och med tiden kröp det fram ett litet "emn jo du.... den där kvällen... emn.... kan jag inte komma osv". Eller "du... jag kan inte komma på fredag bla bla..." Det är inte på fredag det är på torsdag...!!


För en vecka sedan hade jag iaf fått ihop sex tjejer och damen som håller i spakvällen skulle även ringa mig och fråga vilka som kom osv... Damen har inte ringt, och spakvällen är imorgon...

Idag fick jag ett sms från en av de sex "visst skulle jag komma till dig idag? Jag kan iaf inte." Jag svarade att det var imorgon och fick till svar "okej, men jag kan inte då heller".


Jag kanske är känslig men jag kan inte hjälpa att jag blir så jäkla besviken! Är jag så oviktig!? Jag förstår såklart att folk får förhinder, men jag tycker att det händer lite väl ofta i min bekantskapskrets.


Än så länge så vet jag fem tjejer som ska komma men nu verkar det som att inte damen kommer och det är ju liksom hela grejen...

Jag tänker iaf baka allt jag har tänkt och köpt grejer till avsett om jag får äta upp allt själv!



Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards