Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Denise - 5 mars 2009 18:43

Nu känner jag mig inte så orolig längre, nu känner jag mig mest ledsen och nere för lilla marsvinets skull...

Av Denise - 5 mars 2009 17:22

Sex marsvin blev sju, i högst 14 minuter iaf, sedan sex igen. Jag åkte nämligen tillbaka och köpte den lille. Tittade noga på könet, pälsen, tänder osv... allt var ok! Väl hemma ville jag ta det säkra före det osäkra, så jag bar in lådan i duschen, tog upp lillen och gick igenom.

Till en början såg allt bra ut. Tills jag hittade små "skorpor" mellan näsborrarna och munnen, tittade noga på dom... Kollade vidare, och hittade ett stort sår i nacken/bakom ena örat med blodig skorpa. Jag blev illamående och tänkte ringorm.

Hon fick hoppa tillbaka till lådan på momangen. Åkte därefter och lämnade tillbaka henne. På djuraafären sa dom väl egentligen ingenting mer än att dom skulle "kolla upp det".

Väl hemma slängde jag alla kläder, jacka, och mattor i tvätten. Spritade och skurade badrum + hall i bara underkläderna.

In i duschen med mig också, sedan sprita allt igen...

I ren desperation ringde jag U, hittade nummret på hemsidan, mest för att fråga om ringorm gav blodiga skorpor, för på djuraffären sa dom att det inte gjorde det.


Jag hade panik och har det fortfarande kan jag säga.

Peppar, peppar, men jag antar att risken är minimal att mina ska ha smittats eftersom de inte ens hann vistas i samma rum... Det är ju heller inte säkert att den hade ringorm.


Det var jag det, som blev livrädd helt enkelt. Så kan det gå. Och jag kan fortfarande inte sluta tänka på henne... Så fin, men jag hoppas att det inte var ringorm och att hon säljs till en bra familj med sin syster.


Av Denise - 5 mars 2009 15:00

Åkte till djuraffären efter jobbet idag för att köpa nytt schampo till marsvinen... Gick i vanlig ordning in i djurrummet (jag har alltid en diskussion med mig själv innan). Där satt en... liten hona med jättesöt teckning och färg, typ white/cream/augoti, (ja nu vet jag inte om dom färgerna finns eller kan finnas i den kombinationen, men typ). Hon var alldeles, alldeles underbar! Typiskt en sån pettis som jag har haft i tankarna.


Jag har ångest! ÅNGEST!

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards