Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Denise - 8 mars 2009 13:54

Gårdagens utställning var mycket trevlig, lagom lång och många trevliga utställare.

Resultaten -

GP Luneas Sahrami - 90p, final.

GP Vibys Bregott - 90p, silverkort, BIS PET 6. Hennes första placering, jättekul!


Vi ska ju inte glömma att Sahrami fick med sig en jättefin rosett i rosa och guld med texten "Pet of The Year 1 mitt 2008" på. :D Äntligen lyckades vi knipa en sådan rosett!



Tanken var ju att Tara skulle ha följt med till Valbo, men så blev det inte. I fredags när jag höll på med henne såg jag att hennes undre ögonlock hängde något och när jag drog ner det syntes en röd "sträng", det såg svullet ut men ögat rann inte eller var irriterat på annat sätt.


På lördagen när jag skulle packa ner marsvinen såg det mycket värre ut. Ögonlocket hängde mycket och jag kunde inte "peta upp" det igen.

Igår kväll sköljde jag ur ögat med koksalt och imorse såg det genast mycket bättre ut, det hängde fortfarande men det var inte rött under. Sköljde ur det på morgonen och nu ser det även ut som att ögonlocket är på väg upp igen. Hon kanske bara har fått ett höstrå eller nåt annat i ögat som nu är borta, hoppas att det blir bra med hjälp av sköljningen.


Men, jag måste ändå ringa till veterinären imorgon...

Humlan "låter", jag vill inte påstå att det klickar när hon andas, det låter mer som att hon morrar/knakar. När jag lyfter upp henne låter det mer och när hon lagt sig tillrätta i knät upphör ljudet.

Hon äter som vanligt och knatar runt i buren, och har inte gått ner något i vikt.


Ang blogginlägget i fredags em...

Jag gick för att hälsa på Bravehearts och Aarons gravar. När jag kom dit möttes jag av en syn jag inte hade väntat mig, gravarna var totalförstörda och uppgrävda.

Kartongerna låg i flisor och typbitar låg utspridda.

Jag ringde mamma som kom och sökte igenom allting eftersom jag var rädd för vad som kunde hittas.

Vi samlade ihop tyget, alla utklippta tyghjärtan och filtarna som dom låg i. Mamma konstaterade att varken Aaron eller Bravehearts kroppar fanns kvar (antagligen något djur som har varit där) men vi hittade inte Bravehearts filt någonstans. Medan jag försökte återställa gravarna så gick mamma för att leta efter Bravehearts filt, den hittades långt bort från graven.


Nu finns dom inte kvar, inte ens i graven, men jag försöker tänka att det bara var deras skal, Braveheart och Aaron är någon annan stans, på en fin plats med massor av gräs och där marsvin alltid är friska.

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards